Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Det är inte lätt, min fyllde 18 nyss och vi har varit tvungna att vända på varje krona sen hon var 5 år. så jag vet hur det är att skämmas för att man inte har pengar och inte kan åka hit och dit och göra massa grejer som andra gör.
Det är tungt. Men samtidigt är inte pengar allt och det har hon lärt sig, närvaro och kärlek betyder mer.
Om din dotter inte redan har ett extrajobb så kanske hon kan skaffa ett nu och få in lite egna pengar. Finns jobb som är från 16 år.
Tack Myra hon har redan extra jobb men känner ändå sig ledsen för detta. Men tack för din fina input. Du är ödmjuk och snäll

Det är sant det du säger att barn inte ska blandas in i ekonomiska problem . Mina vet inget ,man behöver inte förklara vidden av den problem sits man befinner sig i det gagnar ingen . Räcker och säga saker som det har vi inte råd med just nu osv så gör jag . Herregud om de visste att man är på ruinens brant nej varför ska det berättas . Barn måste få vara barn ändå . Jag söker tröst o öron hos andra men inte hos dom . Det är inte deras roll . Det måste vi alla komma ihåg . Kram
Fast hon är snart 17 år och förstår nog mer än vad man tror. Men börjar kolla nu och kanske kan samlingslån vara ett alternativ om det går. Jag ska träffa min pappa imorgon och drömmen hade varit att slippa kronofogden och hitta en lösning. har inte någon person att söka tröst hos oss

Ibland kan det vara bra att prata med barnen, särskilt om de är lite äldre. De märker mer än vi tror och känner vår oro och frustration. Man behöver ju såklart inte berätta allt i detalj men jag tror det är viktigt att de får med sig att det ibland är tufft och att man måste prioritera och får hålla i slantarna till det som är viktigast. Hur vi vuxna pratar om ekonomi påverkar väldigt mycket hur våra barn kommer att hantera sin egen ekonomi. Bara en tanke, sen gör ju var och en såklart det som känns bäst för just deras familj.❤
Hon är väldigt duktig på att hålla i pengar och har väldigt bra koll på det. Men hon är orolig förstås. Men tack för dina fina ord

Vi får se hur det blir

Kollat lite snabbt och det kanske skulle gå att rädda med samlingslån.
Inkomst 44000
Deklarerad inkomst 2021 560 000
Totalskuld i jan på UC 1 272 000 uppdateras i feb
Utanför UC 110 000
Får ut efter skatt 33700 kr kan börja jämka
Betalar i månaden för alla lån 22273 kr
UC idag 3,0 uppdateras i feb och då försvinner en förfrågan 17/2 och har betalat av en kredit i jan så det bör bli ett bättre UC
Efter 17 feb har jag 2 förfrågningar en från augusti och en från november.
Har Nordea
Äger inte någon bostad har en hyresrätt som står på maken. Hyra 10 000 kr vi bor i vår huvudstad. Betalar 5000 kr var.
Pensionskapital finns på Nordea redan och tjänstepension som jag inte tror går att flytta.
Kanske ett samlingslån kan funka. Det vore förstås bäst
Vår dotter är 17 år och förstår ju det mesta. Så hon mår ju dåligt.
Finns det möjlighet att ta ett större samlingslån för att få bort några av lånen och få ner kostnaden ?
Ska träffa min pappa i morgon.
Ska försöka ta kontakt med någon sorts samtalsterapi.
Hoppas det löser sig för dig.
Sitter själv med skulder och ibland vet jah inte ens om det finns ngt slut på det. Ibland känns det bättre ibland helt kasst.

Håller tummarna att mötet med din pappa imorgon går bra ❤️

Hoppas det löser sig för dig.
Sitter själv med skulder och ibland vet jah inte ens om det finns ngt slut på det. Ibland känns det bättre ibland helt kasst.

Håller tummarna att mötet med din pappa imorgon går bra ❤️
Tack för dina värmande ord

Vi får se hur det blir

Kollat lite snabbt och det kanske skulle gå att rädda med samlingslån.
Inkomst 44000
Deklarerad inkomst 2021 560 000
Totalskuld i jan på UC 1 272 000 uppdateras i feb
Utanför UC 110 000
Får ut efter skatt 33700 kr kan börja jämka
Betalar i månaden för alla lån 22273 kr
UC idag 3,0 uppdateras i feb och då försvinner en förfrågan 17/2 och har betalat av en kredit i jan så det bör bli ett bättre UC
Efter 17 feb har jag 2 förfrågningar en från augusti och en från november.
Har Nordea
Äger inte någon bostad har en hyresrätt som står på maken. Hyra 10 000 kr vi bor i vår huvudstad. Betalar 5000 kr var.
Pensionskapital finns på Nordea redan och tjänstepension som jag inte tror går att flytta.
Kanske ett samlingslån kan funka. Det vore förstås bäst
Vår dotter är 17 år och förstår ju det mesta. Så hon mår ju dåligt.
Finns det möjlighet att ta ett större samlingslån för att få bort några av lånen och få ner kostnaden ?
Ska träffa min pappa i morgon.
Ska försöka ta kontakt med någon sorts samtalsterapi.
Tror ni med dessa förutsättningar och jag väntar ut förfrågan 17 feb och uppdatering för jan att det går att få ihop något samlingslån och samla ihop några lån och undvika kronofogden ?

Nu ska jag skicka iväg en blankett om jämkning det brukar inte bli så mycket mer än 2000 kr i månaden.,
Sedan får jag väl försöka hitta ett extra arbete också, och jag vet inte om mina förutsättningar jag skrev ovan kan hjälpa mig att få ett samlingslån och undvika kronofogden.

Vill du ange hur din ekonomi ser ut idag?
Totala skuldbeloppet per lånegivare, lån eller kredit. Ränta och återbetalning.
Nuvarande UC score (gratis via Kreddy). Inkomster och fasta avgifter och eventuella sido inkomst/bidrag.
Bara så vi kan se ifall det finns en rimlig lösning med ett samlingslån.
Vilken bank har du? Äger bostad? Tillgänglig pensionskapital?
Så kan vi tillsammans ta en titt.
Det är förskräckligt att ens tänka på att man inte är värd att få leva lycklig bara för att man har skulder. Alla har skulder. Det är bara ett fiktivt värde som tyvärr samhället är baserad på. Men låt det inte avgöra vem DU är. Du som gör allt för din dotter, en fantastisk mamma, är värd så mycket mer.
Du ska se att det finns lösningar. Om det nu är skuldsanering eller samlingslån, det får framtiden avgöra. Om jag får döma dig lite baserad på dina inlägg, så är du på gränsen på ett rejäl sammanbrott, en burnout. Vore inte dumt att ta kontakt med en läkare och sedan få remiss för terapi eller någon slags samtalsterapi. Förmodligen har du tagit på dig alldeles för mycket. Någon måste ta hand om dig; du själv. Om du inte sätter dig själv först, hur tror du då att du har ork att ta hand om andra?
Och barnet ska inte blandas i din ekonomi. Hon är ett barn. Bara vuxna klarar av att axla ekonomiska utmaningar. Lycka till!!
Tack för ditt fina inlägg Doodles mår inte alls bra. Jag känner inte att jag är värd att leva. Har skrivit ner det jag kan kring lånesumma och annat. Jag ska försöka få tid för samtalsterapi. Jag önskar så enormt att jag kunde få bort lite av dessa skitlån med ett samlingslån men vet inte ens om det är värt att söka

Har Nordea som bank och tror inte de vill hjälpa mig heller, men kan ju kolla. Jag vet inte om de är så intresserade av att hjälpa kunder med samlingslån

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp