Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag kommer maxa mig själv innan jag släpper allting

Göra allt i sin makt för att minska skulderna är knappast att köpa 18st telefoner på avbetalning…?
Denna idén låter för mig ganska osund.
Jag tänker att man kanske kan jämföra det med att ta ett nytt lån. Jag backar ju minst för 10 000kr jag får backar jag ju minst 4000kr.
Men jag har inte några möjligheter att ta fler lån.

Men plocka ut abonnemang är inga problem då kredit inte kräver så mkt

Känns som du missförstått detta m skuldsanering... Att göra sådär är inte att ha gjort allt man kan...En sak att sälja av sånt man redan äger för att betala skulder men att först dra på sej nya...nej...
Dessutom finns ingen garanti att du ens får skuldsanering.
Tänker att KFM kan väl inte neka mig skuldsanering i resten av mitt liv. Om 3-4 så kommer jag gå mot utmätning. Sen tänker jag att jag ansöker någon månad senare. Har ju inte möjlighet att betala och gå runt.

Tror du behöver inse ditt verkliga problem! Släpp allt och lev på det du har! Ingen större idé att fortsätta leta vägar för att betala skulder med nya skulder. Förstår din frustration då jag själv varit där för många år sedan. När jag bara släppte allt till kfm kände jag sådan otrolig lättnad! Jag slapp jaga pengar för att betala när jag ändå inte kunde!
Sökt skuldsanering 3 gånger tidigare men fått avslag pga dom inte ansåg jag gjort allt för att betala mina skulder då jag enbart jobbade 70%, trots att jag vid sista ansökan var inskriven på arbetsförmedlingen och sökte allt som fanns för att komma upp i heltid.
Nu har jag skickat in min fjärde ansökan och räknar med samtal i augusti beroende på semestertider osv. Jobbar idag heltid, enda "nya" skulden jag har är csn som jag tog under tiden jag utbildade mig för att öka mina chanser till heltidsjobb. Den skulden är idag 1 år gammal. Men jag känner mig ändå inte säker på att få igenom en skuldsanering, lärt mig att det är så otroligt mycket som spelar in! Även om handläggaren utgör en stor del av det så finns det mer som spelar in.
Lycka till men sluta leta snabba lösningar!

Kan berätta att jag för 15 månader sedan plockade ut 5-6 telefoner hos Tre, på delbetalning för att sälja dessa och sen betala av massa lån. Hur tror ni kfm ser på att jag redan har gjort det? Där gick faktiskt alla pengar till att betala räkningar och lån.
Hur man än vrider och vänder på detta så är det högst osannolikt att Kf kommer att se det som att du gjort allt för att betala på dina skulder.
Och söka sanering om 6 månader, nej, knappast troligt att du blir beviljat med sånt beteende, tyvärr.
Försök hitta en annan utväg.

Tänker att KFM kan väl inte neka mig skuldsanering i resten av mitt liv. Om 3-4 så kommer jag gå mot utmätning. Sen tänker jag att jag ansöker någon månad senare. Har ju inte möjlighet att betala och gå runt.
Att nöta ut KFM med ansökningar funkar inte heller. Ansöker du och får avslag så kommer du veta varför du får avslag. Bara för att man har stora skulder är det inte en garanti för att man blir beviljad. Det är så många parametrar som avgör och varje ärende o bedömning är unikt. Du kan aldrig jämför dej med nån annan.
Jag förstår att du är desperat men att försöka hitta genvägar för att man tror det ska ge ett beviljande är inte att göra allt. Det är att sabba för sej själv och en ev framtida sanering. Kan du inte betala på dina skulder idag så släpp då allt o lev på löneutmätning ett tag.

Ibland är det svårt att ta till sig goda råd och speciellt från de som har varit med om det här.
Min gissning är att han är relativt ung och får önska lycka till.

Allt handlar inte om att inte ha möjlighet att betala och gå runt, finns några fler parametrar att ta hänsyn till.

Okej, men då låter det som att jag ska lyssna på er.
Dock så undra jag hur kfm ser på min sits.
För ca 16 månader då plockade jag ut 6 telefoner från bland annat Tre och Tele2
För att sälja dessa telefoner, för att reda ut skulder.

jag såg det som ett annat sätt att ”låna” pengar. Jag har alltid betalt dessa fakturor, mobilräkningarna landar på ca 3400kr/mån.

hur det kfm inför sanering att jag har gjort såhär?
Ser det lika negativt ut som att jag skulle maxa mig själv nu. Eller spelar tidsaspekten roll samt att jag betalt fakturorna?

Okej, men då låter det som att jag ska lyssna på er.
Dock så undra jag hur kfm ser på min sits.
För ca 16 månader då plockade jag ut 6 telefoner från bland annat Tre och Tele2
För att sälja dessa telefoner, för att reda ut skulder.

jag såg det som ett annat sätt att ”låna” pengar. Jag har alltid betalt dessa fakturor, mobilräkningarna landar på ca 3400kr/mån.

hur det kfm inför sanering att jag har gjort såhär?
Ser det lika negativt ut som att jag skulle maxa mig själv nu. Eller spelar tidsaspekten roll samt att jag betalt fakturorna?
Hur hade du tänkt betala 3400 kr/mån på mobil om du har skuldsanering? Vart ska du ta dom pengarna ifrån?
Ditt resonemang med att hitta sätt "att låna" pengar håller inte. frågan är ju då hur du då gör om du skulle få sanering o plötsligt tycker du behöver mer pengar?
Ingen här som svarat dej menar vara elak o missunna dej en sanering men det känns som att du inte är mogen för det helt enkelt. Och att du verkligen behöver läsa på ordentligt om vad det handlar om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp