Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag kommer maxa mig själv innan jag släpper allting

Som titeln säger så tänker jag maxa mig själv på telefonabonnemang och uttagna telefoner i samband med att jag släpper allting.
Tänkte plocka ut så många telefoner jag kan på Telenor, Tre, Tele2, Telia, Halebop, Comviq. Tänkte plocka ut iphone 14 pro, tänker att jag kan få ihop mellan 2-4 telefoner per operatör, skulle generera i snitt 18 telefoner totalt, kan sälja dessa för 10 000kr styck så 180k.

Hur tror ni kfm ser på detta. Jag kan säga att jag gjorde så för att jag hade massa skulder som jag var tvungna att betala av.

Sen tänkte jag söka om 6 månader skuldsanering.

Jag har ju gjort "allting i min makt" för att minska skulderna så mkt jag kan.

Tror ni att det kommer funka eller är det helt idiotiskt?

Känns som du missförstått detta m skuldsanering... Att göra sådär är inte att ha gjort allt man kan...En sak att sälja av sånt man redan äger för att betala skulder men att först dra på sej nya...nej...
Dessutom finns ingen garanti att du ens får skuldsanering.

Förståeligt med denna desperation men tyvärr inte särskilt genomtänkt.
Med all sannolikhet avslag vid första ansökan och möjligen en lång väntan tills du blir beviljad skuldsanering.
Utav dessa 18 telefoner kommer många att vilja betala med swish/överföring.
Vad gör banken då det börjar flaggas insättningar på tusentals kronor?
Knepigt ifall man får sina konton o bank-id spärrat och kanske ännu längre väntan på sanering.
Å andra sidan kommer du alltid ha en sjysst telefon några år framåt...

Göra allt i sin makt för att minska skulderna är knappast att köpa 18st telefoner på avbetalning…?
Denna idén låter för mig ganska osund.

Och att få igenom en skuldsanering är inte så lätt! Många som verkar tro det ( inte riktat mot dig nu )

Som titeln säger så tänker jag maxa mig själv på telefonabonnemang och uttagna telefoner i samband med att jag släpper allting.
Tänkte plocka ut så många telefoner jag kan på Telenor, Tre, Tele2, Telia, Halebop, Comviq. Tänkte plocka ut iphone 14 pro, tänker att jag kan få ihop mellan 2-4 telefoner per operatör, skulle generera i snitt 18 telefoner totalt, kan sälja dessa för 10 000kr styck så 180k.

Hur tror ni kfm ser på detta. Jag kan säga att jag gjorde så för att jag hade massa skulder som jag var tvungna att betala av.

Sen tänkte jag söka om 6 månader skuldsanering.

Jag har ju gjort "allting i min makt" för att minska skulderna så mkt jag kan.

Tror ni att det kommer funka eller är det helt idiotiskt?
Spontant: Räkna inte med skuldsanering närmaste tiden efter sådant beteende... Bedrägligt beteende kan väl ändå inte räknas som något positivt?

Spontant: Räkna inte med skuldsanering närmaste tiden efter sådant beteende... Bedrägligt beteende kan väl ändå inte räknas som något positivt?
Kan berätta att jag för 15 månader sedan plockade ut 5-6 telefoner hos Tre, på delbetalning för att sälja dessa och sen betala av massa lån. Hur tror ni kfm ser på att jag redan har gjort det? Där gick faktiskt alla pengar till att betala räkningar och lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp