Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ljugit och undanhållit mina skulder för min man!

Tack alla! Ni har så rätt.
När jag bad honom att inte berätta detta för någon i början eftersom jag skämdes så det första han sa till mig var att varför skulle han göra det för det är ju pinsamt. Vilket jag faktiskt konfronterat honom med igen några veckor senare och då helt plötsligt vände han det till att det var pinsamt för mig. Han är verkligen en berg och dalbana. NU ska han sticka iväg till sina vänner och det är alltid så han gör när han inte mår bra. Lämnar mig med barnen och kör sitt. För ni vet just nu mår han inte bra och vet väl inte vad han vill i livet. Så att jag ger upp, tar mitt ansvar och låter honom vara.

Jag kommer resa mig ur det här och jag hoppas som en klokare och lyckligare människa oavsett hur allt slutar. Allt har sin mening här i livet.
Tack ännu gång alla för er tid och tankar.
Du klarar detta! Och utan honom!

Din "man" är giftig och är troligtvis en stark bidragande orsak till varför det har blivit som det har blivit. Sen har du tyvärr fastnat i den klassiska kvinnofällan.

Nr 1: lämna honom. Han behöver ta ansvar för sig själv och sina handlingar. Det ni har är inte att betrakta som en fin och kärleksfull relation.

Nr 2: gör aldrig om det här mot dig själv! Börja gå i terapi för att komma till bukt med varför du söker dig till män som behandlar dig illa.

Har han kommit tillbaka? Om du är frustrerad (skulle jag ha varit) och bara vill skriva av dig finns det många här som har dina sympatier (kanske inte minst på grund av att vi också har skulder, vet hur lätt det är att dra på sig dem och vet att man inte är en dålig person på grund av det)

Han kom hem samma kväll men jag låg redan och sov. Ringde mig på jobb igår och var helt normal Som om ingenting har hänt! Som sagt pendlar upp och ner.
Igår när vi pratade och jag försökte förklara hur jag kände mig så ska han direkt prata över mig och säga som tex att han är inte en så hemsk person och han kanske inte hade blivit så arg men tyckt att jag är korkad som satt mig i den situationen osv men det handlar väl inte om det. Det handlar om mig och hur JAG kände mig i situationen och hur jag alltid förstorar allt i mitt huvud och kanske gör situationen så mycket värre än vad den behöver vara.
Jag hade inga som helst planer på att hålla detta hemligt med meningen...
Han måste lyssna på mig när jag pratar och inte prata över mig. För han har ju ingen aning om hur jag har känt mig i detta i alla dessa år. Det enda han känner är mitt svek! Vilket jag har full förståelse för men han måste lyssna på mig inte bara låsa sig fast vid att jag har svikit honom.
Sen det som också gör mig ledsen är att mitt svek gör han till världens största men hans svek förminskar han och kallar nån liten vit lögn vilket är inte sant. Han gör mig till en hemsk person vilket jag inte är!

Han kom hem samma kväll men jag låg redan och sov. Ringde mig på jobb igår och var helt normal Som om ingenting har hänt! Som sagt pendlar upp och ner.
Igår när vi pratade och jag försökte förklara hur jag kände mig så ska han direkt prata över mig och säga som tex att han är inte en så hemsk person och han kanske inte hade blivit så arg men tyckt att jag är korkad som satt mig i den situationen osv men det handlar väl inte om det. Det handlar om mig och hur JAG kände mig i situationen och hur jag alltid förstorar allt i mitt huvud och kanske gör situationen så mycket värre än vad den behöver vara.
Jag hade inga som helst planer på att hålla detta hemligt med meningen...
Han måste lyssna på mig när jag pratar och inte prata över mig. För han har ju ingen aning om hur jag har känt mig i detta i alla dessa år. Det enda han känner är mitt svek! Vilket jag har full förståelse för men han måste lyssna på mig inte bara låsa sig fast vid att jag har svikit honom.
Sen det som också gör mig ledsen är att mitt svek gör han till världens största men hans svek förminskar han och kallar nån liten vit lögn vilket är inte sant. Han gör mig till en hemsk person vilket jag inte är!
Det är så dessa personer funkar. Levde ihop med en alltför länge. Tryckte ned mitt självförtroende i botten.

Testa parterapi, låter inte som ni löser detta själva så kan vara bra ha någon som leder samtalet.

Låter som det annars bara kommer fortsätta såhär, tid läker sår men ni är för nära inpå varandra för att inte jobba med det.

Är han inte intresserad av det så är nog det möjligen dags fundera på andra saker.

Känner mycket igen mig i din situation. Tänk såhär.Du är vuxen och det är ditt liv ,dina pengar,dina skulder. Det är en sak om ni haft gemensam ekonomi. Det är dina skulder! Han har inget med det att göra. Du måste förklara det för han,inte be om förlåtelse.
Jag har läst mellan rader i dina inlägg och tro mig han har mycket större hemlighet,hans reaktion avslöjar han.

Du måste vara stark och ha bättre självförtroende. Inte vika dig för dina känslor och hans åsikter.

Oj… ord för ord hade det här kunnat vara mig och min sambo. Det finns så mycket jag vill säga dig så vet inte vart jag ska börja. Men först och främst DU är värd att leva DITT liv som du VILL. 1a sluta anpassa dig efter honom. Du är en vuxen människa som gör vad du vill för dina egna pengar. Att han trycker ned dig för detta visar bara till varför du inte velat berätta något. Han hjärntvättar dig genom att göra detta till en stor grej. Det är inte hela världen. Och han använder vidriga härskartekniker. Han behöver jobba på sig själv och Du kommer aldrig att kunna läka honom. Så snälla för din egen skull. Jobba du på dig själv och att hitta din styrka i att du är en egen människa som tar egna beslut som inte är upp till någon annan att dömma.
Min största styrka efter vårt ”scenario” som var ganska exakt likadant var när jag insåg att vi ”behöver” inte vara med varandra. Om vi ska vara det så är det för att vi vill det. För mig var det ett uppvak ifrån invanda mönster och trauma respons. ”Jag är vuxen och gör vad jag vill och vad som jag tror på och får mig och mina barn lyckliga. Om någon ska vara med på den resan ska dom förtjäna det och framför allt vilja det(inte för att man ”bör” vara ihop)”.
Rörigt inlägg kanske men fråga vad du vill för vi tog oss igenom en likadan situation och det var precis det som behövdes. Annars hade våra mönster suttit kvar än idag.

Blev lite väl mycket kvinnor som hatar män i denna tråd, avlägsnar mig :facejoy:

Allt blev mannens fel enligt sista två analyserna :cool:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp