Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har covid

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fattar ni inte att Big Pharma bara vill tjäna pengar? Naiva svenskar som alltid vad gäller precis allting.
Icke vaccinerad, levt precis som vanligt sedan allt började, gjort säkert 10 utomlandsresor till vad FHM betraktar som Covid farliga. Aldrig haft munskydd förutom där man varit tvingad, flyg etcetera.
Dör jag så dör jag men skulle aldrig falla mig in att stoppa i detta i min kropp.
Glömde säga att jag bara haft 1 sjukdag från jobbet senaste året och det var pga ont i benet.

Alla gör vad man vill tack o lov men ni har inte sett långstidseffekterna på det ni stoppat i armen. 5-10 år framåt. Grattis att ni är naiva.

Alla gör vad man vill tack o lov men ni har inte sett långstidseffekterna på det ni stoppat i armen. 5-10 år framåt. Grattis att ni är naiva.
Det börja väl knappast med att pzier och company sa här har ni ett vaccin köp det. Pandemin kom och det beställdes vaccin.

Till skillnad från kolesterolhypen. Där är jag mycket mer beredd att tro som du att det handlar om pharmaindustriernas vinstkrav.

Till er som ej vill ta vaccin??!! Väx upp nu! Tror ni jorden är platt också??

Tror att långtidseffekten bland annat blir att jag inte har lika stor risk att känna mig skyldig när folk dör på grund av att folk inte vaccinerat sig. Att jag inte behöver känna mig lika skyldig när slutnotan på covid räknas samma en dag.

Håller med om att dessa frågor inte hör hemma här? Det är ju du som börjar grina och gör en grej utav att någon inte vill vaccinera sig. Om du kanske glömt så ligger det i grundlagen.
Att vara foliehatt ligger inte i grundlagen....End of discussion.

Det är lite synd att det är så polariserad debatt detta med Covid-19 och vaccineringen kring densamma.

Det känns som att vi har 2 olika läger i frågan, det ena lägret tror att Covid-19 är direkt livsfarligt och att det är den värsta pandemin som någonsin drabbat mänskligheten och där vi meddetsamma MÅSTE stänga ner samhället helt och hållet annars så blir alla smittade och dör. Den här gruppen förespråkar också vaccinering och ser inte en enda baksida med att ta varesej 5 eller 50 doser inom 2-3 år. Ju fler desto bättre.

Sen har vi det andra lägret som menar på att Covid-19 är lindrigare än en vanlig influensa, att vi inte borde stänga ner samhället överhuvudtaget och att andelen på sjukhus är mindre än vanligt. Vaccinet är också livsfarligt där dom vaccinerade dör i drivor. Det hela är en enda stor konspiration där man vill döda folk med ett suspekt vaccin och man behöver minsann inte ta det för det är bara gamla och sjuka som kan råka illa ut för Covid. Juste- även vaccinerade smittar.

Kraftigt överdrivet givetvis men detta är liksom tongångarna. En mer balanserad och sund diskussion i samhället vore att föredra kan jag tycka. Tror nämligen sanningen ligger någonstans mittemellan om jag ska vara helt ärlig. Det är inte ofta jag har fel men i Sveriges koronastrategi hade jag det. Jag tror nämligen Tegnell med bihang har varit dom som har hanterat pandemin bäst i hela världen, utav alla länder. Norge och Danmark som tidigare hade extremt mycket bättre siffror än Sverige är påväg att komma ifatt dom också. Sen angående vaccinering, är det bra och räddar liv? Ja det är klart det gör. Men fram till igår har 80.000 (!) anmälningar om biverkningar kommit in till Läkemedelsverket där vissa till och med avser att folk har DÖTT av vaccinet. Framförallt yngre av blodproppar som har tagit Astra-Zeneca och då främst kvinnor. Men man får väga risk mot nytta. Vaccinet har garanterat räddat fler äldre än om vi inte hade vaccin men bland yngre har Tegnell sagt att det är ungefär lika stor andel som dött av Covid som av vaccinet (om man pratar friska personer under 40 år).

Jag hade Covid-19 (och är vaccinerad X2) och jag klarade mig ganska bra men jag är fan gärna utan det fler gånger. Kändes absolut jobbigare än en vanlig förkylning/sjukdom.

Senast ändrad:
Förövrigt gott folk så mår jag skit just nu. Haft tokhög feber hela dagen och har halsbränna som fan. Börjar bli lite förkyld nu med. Huvudvärk non stop. Börjat tappa mitt likt&smaksinne lite men kämpar vidare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp