Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Nu är ALLT nollat hos mig på Kronofogden.

På Skatteverket är allt nollat förutom ca 11.000.

Det förstår jag inte riktigt. Inte heller nollat hos Försäkringskassan.

Det från fk om det gått som e-mål blir kvar till skuldsanering är avslutad

Någon som varit nära pensionsåldern 65 år och som sökt och beviljats skuldsanering på kortare tid än 5 år? Jag har 3 år kvar till pensionen och har sökte skuldsanering i november. Eller är det oftast 5 år? Min inkomst kommer ju att halveras vid 65 så vad händer då? Låt säga att jag beviljas och får betala in 20000 i månaden och vid pensionen så kanske jag endast har 15.000 kr netto? Kanske man bör jobba till 67? Någon som har kunskap kring detta?

En annan fråga: Om en långivare motsätter sig skuldsanering av olika orsaker, räcker det för att det ska bli avslag? Eller kan KF besluta/överstyra att någon motsätter sig?

Någon som varit nära pensionsåldern 65 år och som sökt och beviljats skuldsanering på kortare tid än 5 år? Jag har 3 år kvar till pensionen och har sökte skuldsanering i november. Eller är det oftast 5 år? Min inkomst kommer ju att halveras vid 65 så vad händer då? Låt säga att jag beviljas och får betala in 20000 i månaden och vid pensionen så kanske jag endast har 15.000 kr netto? Kanske man bör jobba till 67? Någon som har kunskap kring detta?

En annan fråga: Om en långivare motsätter sig skuldsanering av olika orsaker, räcker det för att det ska bli avslag? Eller kan KF besluta/överstyra att någon motsätter sig?
Maken va 62 då han fick sanering. Men i hans fall så hade han redan det som innan kallades för förtidspension. 5-årig betalplan.

En skuldsanering är alltid 5 år (minst), men betalplanen kan vara kortare.
Min gissning är att 5-årig betalplan är vanligast.

Om din inkomst ändras under pågående sanering får Du skicka in omprövning.

En skuldsanering är alltid 5 år (minst), men betalplanen kan vara kortare.
Min gissning är att 5-årig betalplan är vanligast.

Om din inkomst ändras under pågående sanering får Du skicka in omprövning.
Jag är 68 och fick betalplan på 5 år. (Inte beviljad ännu)

Om man har betalplan på 4 år måste han ompröva ändå om inkomsten efter 4 år och 1 månad höjs med 10 000 i månaden säger vi?

Fick nu detta idag på min Kivra. Tycker fortfarande att det är sjukt skumt att detta inte hamnade i Skuldsaneringen? Vem är det jag kontaktar är det Skatteverket eller KFM?

1736070097479.png

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp