Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

En fråga till expertisen.

Ponera att jag har en skuld till Lånforum bank.

Jag fick skuldsanering i januari. I mars har jag lånforum bank som jag har på Autogiro dragit 40.000 för ett par månader.

Har Lånforum Bank en skyldighet att betala tillbaka dessa pengarna? Vad säger juridiken?
Första som kommer upp i mitt huvud är väl gynnade av borgenär ?

Hypotetiskt scenario jag fiskar efter det juridiska bakom.

En fråga till expertisen.

Ponera att jag har en skuld till Lånforum bank.

Jag fick skuldsanering i januari. I mars har jag lånforum bank som jag har på Autogiro dragit 40.000 för ett par månader.

Har Lånforum Bank en skyldighet att betala tillbaka dessa pengarna? Vad säger juridiken?
Jag ser 2 scenario,.

1. Lånforum Bank är din vanliga bank och har på eget bevåg gått in och "hämtat" pengar för att reglera en skuld. Skulden är med i skuldsanering så det är inte okej och beloppet ska återbetalas.
2. Du har glömt avsluta autogirot, och eventuellt kan det klassas som gynnande.

Jag ser 2 scenario,.

1. Lånforum Bank är din vanliga bank och har på eget bevåg gått in och "hämtat" pengar för att reglera en skuld. Skulden är med i skuldsanering så det är inte okej och beloppet ska återbetalas.

Säg att det är Swedbank då? Dom bara gick in och länsade kontot säger vi. Hade dom fått göra det? Eller för den delen att man hade någon annan bank typ Santander.

Det måste ju vara jättevänligt att folk med skuldsanering åker på detta första 2-3 månaderna att någon drar pengar från deras konto.
Själv slutade jag betala allt för 2 år sedan men hade jag haft autogiro eller betalat på mina skulder in på slutet hade ju detta absolut kunnat ske.

Säg att det är Swedbank då? Dom bara gick in och länsade kontot säger vi. Hade dom fått göra det? Eller för den delen att man hade någon annan bank typ Santander.
Jag vill minnas att jag läst att har du pengar hos en bank som du dessutom är skyldig så får dem reglera skulden själv. Men det förutsätter att du inte har skuldsanering.
Har du skuldsanering så är det inte okej.

Jag vill minnas att jag läst att har du pengar hos en bank som du dessutom är skyldig så får dem reglera skulden själv. Men det förutsätter att du inte har skuldsanering.
Har du skuldsanering så är det inte okej.
Därför man alltid ska ha olika banker för olika saker. Har flyttat allt till Lunar Bank just för att inte riskera autogirodragningar. Ville börja om på nytt.

Därför man alltid ska ha olika banker för olika saker. Har flyttat allt till Lunar Bank just för att inte riskera autogirodragningar. Ville börja om på nytt.
Så gjorde jag med när det begav sig. Det är bra att ha två olika banker och hålla den ena ren ifrån autogiron. Då är det bara att ändra löneutbetalningarna till den banken. Det är också bra att ha två olika banker med kort till kontot (och naturligtvis ha en liten slant tillgänglig på båda) så man klarar sig om den ena banken havererar.

Hur lång bevakningstid har kfm?
Min handläggare väntar bara ut den nu innan beslut kan fattas...än så länge har ingen borgenär inkommit med synpunkter på de nya uppgifterna angående ARS.

Hur lång bevakningstid har kfm?
Min handläggare väntar bara ut den nu innan beslut kan fattas...än så länge har ingen borgenär inkommit med synpunkter på de nya uppgifterna angående ARS.

3 veckor från att sista borgenären blev delgiven.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp