Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

har du någon källa på att en överklagan inte gäller om posten slarvar bort den?

Det enda jag hittade är att posten ska delas ut inom 2 dagar så du ska skicka så att det beräknas vara framme dagen innan (så du skickar 3 dagar innan).

Så om någon överklagar per brev måste det vara framme dag 20 och inte dag 21? Är du säker?

Så om någon överklagar per brev måste det vara framme dag 20 och inte dag 21? Är du säker?
nej det är inte vad jag säger
bifogar källan istället. Förmodligen en bättre idé än att jag fortsätter utrycka mig klumpigt idag.

har du någon källa på att en överklagan inte gäller om posten slarvar bort den?

Det enda jag hittade är att posten ska delas ut inom 2 dagar så du ska skicka så att det beräknas vara framme dagen innan (så du skickar 3 dagar innan).

"Överklagandetiden​

44 § Ett överklagande av ett beslut ska ha kommit in till beslutsmyndigheten inom tre veckor från den dag då den som överklagar fick del av beslutet genom den myndigheten. Om den som överklagar är en part som företräder det allmänna, ska överklagandet dock ha kommit in inom tre veckor från den dag då beslutet meddelades."

Vet inte om några undantag finns. Men det är vad jag har läst. Överklagan måste ha kommit in i tid. Har det inte kommit in i tid så är det ogiltigt.
Men jag tror så. Det är ditt ansvar och inte postens ansvar att det kommer i tid.

"Överklagandetiden​

44 § Ett överklagande av ett beslut ska ha kommit in till beslutsmyndigheten inom tre veckor från den dag då den som överklagar fick del av beslutet genom den myndigheten. Om den som överklagar är en part som företräder det allmänna, ska överklagandet dock ha kommit in inom tre veckor från den dag då beslutet meddelades."

Vet inte om några undantag finns. Men det är vad jag har läst. Överklagan måste ha kommit in i tid. Har det inte kommit in i tid så är det ogiltigt.
Men jag tror så. Det är ditt ansvar och inte postens ansvar att det kommer i tid.
Du kunde ju klickat på länken till högsta domstolen där du får info om vad det faktiskt betyder. Det framgick också där vad som händer om posten slarvar bort brevet. Men för att summera så har du fel…

”Lämnas brevet in i så god tid och det ändå försenas, anses avsändaren generellt ha haft laga förfall.”

Du kunde ju klickat på länken till högsta domstolen där du får info om vad det faktiskt betyder. Det framgick också där vad som händer om posten slarvar bort brevet. Men för att summera så har du fel…

”Lämnas brevet in i så god tid och det ändå försenas, anses avsändaren generellt ha haft laga förfall.”
Men det ska ju då bevisats på något vis att man inte lämnat en dag sent oavsett om man kör själv till deras brevlåda, anlitar posten, något annat budbolag eller häst och vagn. Säg att jag lämnar det vidare på något sätt dag 20 och det kommer fram dag 22.

Men jag säger att jag lämnat in brevet dag 17 och det kom fram dag 22. Det är ju inga bevis annat än mitt ord att jag lämnat i tid.

På något sätt måste väll dokumenterade förseningar ha skett dom dagarna från det budet man använder

Men det ska ju då bevisats på något vis att man inte lämnat en dag sent oavsett om man kör själv till deras brevlåda, anlitar posten, något annat budbolag eller häst och vagn. Säg att jag lämnar det vidare på något sätt dag 20 och det kommer fram dag 22.

Men jag säger att jag lämnat in brevet dag 17 och det kom fram dag 22. Det är ju inga bevis annat än mitt ord att jag lämnat i tid.

På något sätt måste väll dokumenterade förseningar ha skett dom dagarna från det budet man använder
Du kan lämna in hos ombud och få kvitto tex. Lämnar du på lådan kan det vara svårare dock.

Misstänkte det kan ju inte varit fel hos mig 2 gånger och hos alla andra med :D.

Utav ren nyfikenhet, hur kommer man fram till detta? I teorin kan ju ett brev kommit på vilovägar i 2 veckor säger vi. Hur bestämmer man exakt vilken dag man bedömer sig ha koll på både all post och E-mail? Är det efter ett visst antal dagar eller vad går man på?
När brevet är daterat bör det vara.

Det beror på att Oldspice svarar del. Skulderna avregistreras när skuldsaneringen fått laga kraft, inte vid beslut. Tas nog upp i denna tråd ett antal gånger.
Jag har inte laga kraft. Och skuldsaldo försvann redan innan ARS överklaga. Och nu väntas det på tinget. Så nej det avregas ej vid laga kraft. Utan det var tydligen någon ny rutin att den ska försvinna vid beslut enligt min handläggare. Så ja utgår från att hon vet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp