Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

När är sista dagen som överklagan måste vara inne hos KFM om jag fick beslutet på en lördag? Är det då fredag (alltså imorgon) eller är det lördag (övermorgon)?

Börjar återigen närma mig laga kraft men ska varken jinxa eller ta ut någonting i förskott den här gången....

Gått tre veckor nu vilken dag som helst.

Sen är det ju liten fördröjning osv hos KFM men nästa vecka är jag således helt safe.

Däremot överklagade ju ARS förra gången dag 21 förra gången ett par minuter innan midnatt...
Håller tummarna att det går vägen för dig denna gång! Vilken härlig julklapp och bra start på nästa år

När är sista dagen som överklagan måste vara inne hos KFM om jag fick beslutet på en lördag? Är det då fredag (alltså imorgon) eller är det lördag (övermorgon)?
Via mejl borde det vara lördag? Är det via postgång lär väl en överklagan kunna lämnas in ända fram tills nån tömmer lådan efter helgen?

Tror inte nån tömmer lördag natt. Så veta om en ev skriftlig överklagan kommer in fredag kväll eller 01 måndag morgon är väl oklart

Jag har pratar med jurister och handläggare på Kronofogden mer än 20 gånger sedan jag satte igång min process vilket var i september 2023.

ARS har ungefär 2000 ärenden. Alltså 2000 skuldsaneringar där han är med i en betalplan.

Utan dessa 2000 så är KFM:s bedömning att 1950 utav fordringarna egentligen inte borde vara med där.

Anledningarna är lite olika, antingen att lånet inte har tagits överhuvudtaget. Alternativt som i mitt fall, lånet är betalat, eller (det vanligaste) att räntan är olaglig då det är ocker. Enkelt förklarat så var lånet på 1.000 ifrån början - han kräver nu 1.8 miljoner. Många här på forumet är offer för detta.

Men, hans modus operandus är att KFM mycket riktigt säger fuck you du ska inte vara med i betalplanen. Det ARS då istället gör är att han överklagar till tingsrätten som återförvisar ärendet- det hamnar hos KFM igen - som ofta igen ger han avslag - som han återigen överklagar och så fortsätter det i all oändlighet. Så för att lagstiftningen ser ut som den gör är processen utformad på så sätt att du får avsevärt mycket mindre huvudvärk om du bara låter honom vara med.

Detta hade undvikits om tingsrätten när dom får överklagan första gången utav honom helt enkelt beslutade att han antingen ska vara med i betalplanen - eller inte...nu lägger dom bara över ansvaret till KFM.
Jag ställer mig bara undrande att KFM med vetskap om skuldernas ogiltighet ändå tillåter dessa att ingå i skuldsaneringen, olagligt?

Högst sannolikt.

Att leda i bevis har visat sig svårare, friad av hovrätt.
Jag har verkligen svårt att förstå det,om jag nu säger att du är skyldig mig 100 000 måste jag inte visa något dokument eller måste du bevisa att det inte är sant och på vilket sätt ska du göra det.?Otroligt!

Jag har verkligen svårt att förstå det,om jag nu säger att du är skyldig mig 100 000 måste jag inte visa något dokument eller måste du bevisa att det inte är sant och på vilket sätt ska du göra det.?Otroligt!
Domen från hovrätten finns säkert länkad någonstans.
Antagligen upp emot hundra sidor där civilrättsliga principer stöts mot brottsbalken sida upp och sida ner...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp