Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Nej det är sant det är ju när 3 veckor + någon dag går som man först kan koppla av.

Fick detta i posten idag, vad är det för något? Jag har nämligen ingen avbetalningsplan hos dom. Fattar 0?

1732911373288.png

Nu kollade jag och skuldsaldot är nollat även hos mig?

Varför är det så? Det ska väl ske först när det vunnit laga kraft?
Vet att det hänt tidigare att det varit någon ”bugg” hos KFM att alla skulderna nollats, men efter nån dag ”rättade” dom till sig igen. Hände mig och flera här för ett par år sedan typ eller när det var.

Kanske inte vad som hänt nu, men då var det så.

Axaktor eller Alektum har jag för mig.

Ringde skuldrådgivare idag och kronofogden, båda sa att det bara var att släppa allt utom hyra, el, a-kassa, mobil, och försäkringar.

Den sistnämnda sa att han igentligen inte fick säga något om någonting eller för den delen rekommendera något men han sa "Lyssna på skuldrådgivare så blir det bra" Det tolkar jag som att han höll med, likaså frågade jag om vad jag ska göra med alla pengar som blir över, är runt 35.000 kr som blir över efter vanliga räkningar, då svarade han sätt in dom på ett konto tills vidare och avakta vad som händer, alltså han sa inte att jag skulle betala nått eller för den delen köps nått.

Spara dom så länge...

Så om jag håller mig undan allt som har med delgivningar att göra så kanske jag hinner få inledande i Juni innan löneutmätning!?

Visa bilaga 4460

Nu är tabellen uppdaterad för 2025 med riktlinjer om högsta godtagbara kostnad för bostad (kallhyra) för skuldsanering som KFM går efter i skäligheten.
Det behöver dock inte sätta begränsningar för skuldsanering ifall man ligger lite för högt eftersom man alltid tittar till helheten.
Det är inte kallhyra som gäller. Det är total bostadskostnad (Värme, vatten, sopor, hyra) El för varme ingår men inte hushållsel.

Ringde skuldrådgivare idag och kronofogden, båda sa att det bara var att släppa allt utom hyra, el, a-kassa, mobil, och försäkringar.

Den sistnämnda sa att han igentligen inte fick säga något om någonting eller för den delen rekommendera något men han sa "Lyssna på skuldrådgivare så blir det bra" Det tolkar jag som att han höll med, likaså frågade jag om vad jag ska göra med alla pengar som blir över, är runt 35.000 kr som blir över efter vanliga räkningar, då svarade han sätt in dom på ett konto tills vidare och avakta vad som händer, alltså han sa inte att jag skulle betala nått eller för den delen köps nått.

Spara dom så länge...

Så om jag håller mig undan allt som har med delgivningar att göra så kanske jag hinner få inledande i Juni innan löneutmätning!?
Nu ska vi inte hålla på med olagligheter här... Men.... pengar på konto kan försvinna genom att KFM utmäter dem. Kontanter är svårare att utmäta... *hint* *hint*

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp