Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Kommer Novembers lön i December och Decembers lön i Januari?

I så fall ligger dom på olika deklarationer och Decembers jobb kommer inte synas i någon upplysning som görs före 2026.

Finns det verkligen arbetsgivare som betalar för exempel jobb december, lön i december? Aldrig varit med om det.

Det jag jobbar i december får jag i januari.

Finns det verkligen arbetsgivare som betalar för exempel jobb december, lön i december? Aldrig varit med om det.

Jag får min grundlön samma månad. Det är bara OB, tillägg eller avdrag som kommer månaden efter. Så är det hos många arbetsgivare. Men för en del så kommer lönen månaden efter.

Man kan absolut få lön samma månad som man jobbar , men OB å alla andra avvikelser sker alltid månad efter :)

Jag får min grundlön samma månad. Det är bara OB, tillägg eller avdrag som kommer månaden efter. Så är det hos många arbetsgivare. Men för en del så kommer lönen månaden efter.

Wow. Jag har också OB men det jag tjänade i september (grundlön+OB) får jag nu på fredag utbetalt.

Jag har månadslön och får alltid lön samma månad som intjänat. Jobbar jag övertid eller har reseräkningar eller semester får jag också det samma månad om jag hinner rapportera in det innan lönekörningen, typ mitten av månaden. Jobbar på statlig myndighet och hade likadant när jag jobbade på privat företag.

Det absolut vanligaste inom tjänstemannasektorn är förskottslön.

Nej, funkar inte riktigt så som Lån Utan Papper skriver.

Den lön du får i december redovisas på det årets deklaration.
Även om man har innestående lön så funkar det så.

T.ex om du börjar jobba hos någon den 1/6 men har en månads innestående, så betalas den ut i Juli som Julis lön.
Ibland har man dock ingen innestående lön utan om du börjar den 1/6 så får du lön den 1/6 men avvikelser görs på juli månads lön. Tex om man blir sjuk i Juni så dras det på Juli lönen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp