Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Själv cyklar man för tillfället :D

Tycker bara det är konstigt att han blåser folk på miljoner årligen men verkar knappt lämna sitt boende vilket man kan förstå. Detta baserat på FUPen jag läste. Han är i sin lägenhet 24 timmar om dygnet.

Själv cyklar man för tillfället :D

Tycker bara det är konstigt att han blåser folk på miljoner årligen men verkar knappt lämna sitt boende vilket man kan förstå. Detta baserat på FUPen jag läste. Han är i sin lägenhet 24 timmar om dygnet.
Har du FUPen kvar att ta lite del av?

En fråga ? Hur har personer här inne kunna bestrida sin påtvingade skuld utan att förlora sin sanering ?

lr finns det något kryphål eftersom vissa har bestridit och ändå har sin sanering.

Bilagor

• IMG_6376.jpeg
    IMG_6376.jpeg
    710.5 KB · Visningar: 28
En fråga ? Hur har personer här inne kunna bestrida sin påtvingade skuld utan att förlora sin sanering ?

lr finns det något kryphål eftersom vissa har bestridit och ändå har sin sanering.
Detta baserar sig på att man har en skuldsanering som är beslutad och vunnit laga kraft. Då går det inte bestrida skulder i beslutet.

I inledande stadiet går det att bestrida en skuld utan att tappa inledande skuldsaneringen.

Dem har inte beviljad skuldsanering utan bara fått inledande då går det att bestrida

Så dom som har beslut men ej vunnen laga kraft kan ej bestrida utan att förlora sin sanering. Låter helt befängt. Så bara anmäla en påhittad skuld för x antal hundratusen till allt och alla med beslut så är det klart sen för idioten.
Öh trött man blir med piss system.

samtidigt är det något som ej stämmer här. Först för att idioten ALLTID överklagar efter beslut, och då människor sagt de bestrider. , men inget om att de då automatiskt förlorar sin sanering isf enligt detta? @rose
Hur gick det till? Du hade väl beslut och bestred hans ”skuld” hur gick det till utan att förlora sin sanering ?

Senast ändrad:
Så dom som har beslut men ej vunnen laga kraft kan ej bestrida utan att förlora sin sanering. Låter helt befängt. Så bara anmäla en påhittad skuld för x antal hundratusen till allt och alla med beslut så är det klart sen för idioten.
Öh trött man blir med piss system.

samtidigt är det något som ej stämmer här. Först för att idioten ALLTID överklagar efter beslut, och då människor sagt de bestrider. , men inget om att de då automatiskt förlorar sin sanering isf enligt detta? @rose
Hur gick det till? Du hade väl beslut och bestred hans ”skuld” hur gick det till utan att förlora sin sanering ?
Är inte skulden med innan beslut, laga kraft så kan han inte skicka in sen då är det försent. Så han gör det efter man fått inledande och innan laga kraft.
Är nog många som skriver fel bara att skriver att dem har fått beslut om sanering trots att det bara är inledande

Jo tydligen kan han det. ** Agerar alltid så här. Hugger sista timmen innan laga kraft att en skuld ej finns med och han vill in. Kfm bekräftar att överklagan kom in innan 3v gått och det skickas till Tingsrätten. Så jo han kan skicka. Det han sysslar med i 5-10 års tid. Så undran är hur vissa här bestridit han och ändå har kvar sin sanering? För tydligen får man ej bestrida falsk skuld för då avbryts saneringen ?

Öh trött man blir med piss
Jo det kan man. Men en tvistig skuld kan ju sluta med att KFM gör bedömningen att om den inte kan tas med i saneringen så riskerar gäldenären stå där med sanering plus ytterligare skuld att betala med existensminimum och då går det inte ihop.

Vissa har väl bestridit hans påhittade skuld och sedan har kära Adam inte svarat och då har den hunnit vinna laga kraft efter nytt beslut.
Så uppfattar jag det iallafall.

Det är därför jag skrev som jag gjorde @Oldspice

Tar man kampen mot honom har man allt att förlora.

Som du själv säger, vi har ett befängt system.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp