Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Hej
då väntar jag med på att alla ska godkänna betalplan.

ansökte 3 januari 2024
inledande 12 juli ( samtal 1 dag innan)
betalplan 25 september ( ringde och godkänt)

så nu väntar man på förhoppningsvis glatt slutgiltigt beslut.

Ja alltså nu när Tingsrätten återförvisat ärendet till KFM så ska han ju kryssa i att han är delgiven betalplanen - det skiter han i också.

Man blir inte av med honom. Jag är så förbannad på honom att du inte kan ana. Det är ett riktigt as...
Kan man inte bara leta reda på honom, slå på filmkameran och delge honom pappret själv, då är det ju bevisat delgivet eller? Måste det vara en ”officiell” delgivningsman som delgiver?

Kan man inte bara leta reda på honom, slå på filmkameran och delge honom pappret själv, då är det ju bevisat delgivet eller? Måste det vara en ”officiell” delgivningsman som delgiver?
Särskild delgivning med juridisk person, § 27 - 30 delgivningslagen.
Vilka som är behöriga att genomföra stämningsmannadelgivning anges i § 40 samma lag.

Det är ju lite det som är grejen, han har autism och hans primära drivkraft tycks vara att bete sig som en rättshaverist och "få rätt" mot myndigheter och privatpersoner. Tror inte att pengarna är hans drivkraft även om han inte tackar nej till dom.

Han bor i ett ganska dåligt område i Helsingborg, kör en gammal bil, lämnar aldrig lägenheten. Han har inga vänner.

Det är inte pengarna som han vill åt utan göra livet surt för folk.
Nja, om han bor kvar på Ringstorpsvägen så är det ett bra område.
Han njuter garanterat av att förstöra andras liv då han själv lever ett futtigt.

Det är ju lite det som är grejen, han har autism och hans primära drivkraft tycks vara att bete sig som en rättshaverist och "få rätt" mot myndigheter och privatpersoner. Tror inte att pengarna är hans drivkraft även om han inte tackar nej till dom.

Han bor i ett ganska dåligt område i Helsingborg, kör en gammal bil, lämnar aldrig lägenheten. Han har inga vänner.

Det är inte pengarna som han vill åt utan göra livet surt för folk.

Nja, om han bor kvar på Ringstorpsvägen så är det ett bra område.
Han njuter garanterat av att förstöra andras liv då han själv lever ett futtigt.

Ja han kör också en ganska ny Volvo V60 (äger iaf). och pengar verkar definitivt driva honom eftersom att han plockar ut miljonbelopp varje år.

Ja han kör också en ganska ny Volvo V60 (äger iaf). och pengar verkar definitivt driva honom eftersom att han plockar ut miljonbelopp varje år.

En volvo ifrån 2017 vete sjutton om jag kan kalla för ny. Det är 2025 om två månader.

Med tanke på hur många personer han har blåst och hur mycket stålar han bedragit sig till hade han nog haft råd med en Ferrari. I guld.

En volvo ifrån 2017 vete sjutton om jag kan kalla för ny. Det är 2025 om två månader.

Med tanke på hur många personer han har blåst och hur mycket stålar han bedragit sig till hade han nog haft råd med en Ferrari. I guld.
Med tanke på hur många han blåst så är det snarare ett mirakel att han ens kan köra bil...

Haha, jag vet inte. Jag tycker inte en bil från 17/18 är gammalt. Men jag är uppväxt med 20 år gamla bilar som var det familjen hade råd med :)

Själv cyklar man för tillfället :D

Tycker bara det är konstigt att han blåser folk på miljoner årligen men verkar knappt lämna sitt boende vilket man kan förstå. Detta baserat på FUPen jag läste. Han är i sin lägenhet 24 timmar om dygnet.

Själv cyklar man för tillfället :D

Tycker bara det är konstigt att han blåser folk på miljoner årligen men verkar knappt lämna sitt boende vilket man kan förstå. Detta baserat på FUPen jag läste. Han är i sin lägenhet 24 timmar om dygnet.
Hade mer än gärna cyklat om jag haft möjlighet.
Tyvärr har jag ett "resande" jobb och jobbar i hela sverige. Just nu pendlar jag 13 mil om dagen (i skåne ska säga så det är inte mer än 1h körning enkel väg).
Tack och lov har jag förmånsbil så det är ju en billig kostnad ändå om jag jämför med att ha privatägd bil. Sen gillade inte handläggaren på skuldsaneringen att jag hade förmånsbil men det är rätt lätt att motivera då det är en kostnad på ca 4000:- i månaden för bilen istället för 8000 om jag ska köra privat :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp