Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Ordagrant menar jag bara att det borde ge automatiskt avslag när man fått igenom sin vilja att få in en seeeeeeeeen skuld och sen ändå skiter i att. Då är man inte ute efter pengar längre.

Det är ju lite det som är grejen, han har autism och hans primära drivkraft tycks vara att bete sig som en rättshaverist och "få rätt" mot myndigheter och privatpersoner. Tror inte att pengarna är hans drivkraft även om han inte tackar nej till dom.

Han bor i ett ganska dåligt område i Helsingborg, kör en gammal bil, lämnar aldrig lägenheten. Han har inga vänner.

Det är inte pengarna som han vill åt utan göra livet surt för folk.

Sen tycker jag domstolarna också gör det lätt för sig. När han överklagade till dom så borde dom ta ställning till huruvida hans ärende ska vara med i betalplanen.
Det finns ingen poäng med att ärendet bollas fram och tillbaka med KFM och TR.

Du tycks inte förstå var folk skriver.

Min skuld var ifrån 2012 - OCH dessutom betald.

Men om han inte kommer med i betalplanen så kan 1: Skulden anses var tvistlig och då kan du istället få avslag på din Skuldsanering eller 2: du säger att skulden är preskiberad, KFM ger dig rätt, du får ett nytt beslut. Han kommer överklaga detta också.

Jag har läst cirka 50 domar(!) där han är involverad. Du kan inte göra det smärtfritt.
Gällande tvisten så är det absolut en anledning till avslag. Jag hade en eventuell tvist som inte längre existerar som togs upp som anledning till skälighet i ett beslut.

Även om han inte har rätt till pengarna så kanske det bara är att godkänna så man kan komma igång.
Någonstans borde det ju dock vara ett bedrägeri, men vem fasiken anmäler det?

Gällande tvisten så är det absolut en anledning till avslag. Jag hade en eventuell tvist som inte längre existerar som togs upp som anledning till skälighet i ett beslut.

Även om han inte har rätt till pengarna så kanske det bara är att godkänna så man kan komma igång.
Någonstans borde det ju dock vara ett bedrägeri, men vem fasiken anmäler det?

Visst är det så och det är något varenda handläggare jag haft informerat mig om vilket är ett par stycken till antalet.

Så hur man än vrider och vänder på det blir det problem.

Visst är det så och det är något varenda handläggare jag haft informerat mig om vilket är ett par stycken till antalet.

Så hur man än vrider och vänder på det blir det problem.
Japp! Håller tummarna för dig att din sanering får vinna laga kraft nu!

Det är det jag försöker förmedla. Man kommer liksom ingenvart. Så här såg min process ut.

Sökte i september 2023
Får beslut skuldsanering i juni 2024
Sista dagen överklagar han.
Ärendet går till tingsrätten.
Tingsrätten skickar tillbaka för handläggning till KFM.
KFM skickar ut betalplan till mig och borgenärerna.
Nu har 3 veckor gått
Han har inte signerat delgivning.....

KFM kan nu fatta beslut där han inte är med igen - han kommer till 100% överklaga det igen - det går till TR igen - och så kör vi om från början.
Du fick skulden bekräftad direkt hur mycket. ? För här finns bara att en skuld existerar 2012-10-03 och inget mer inskickat. Så hur fan ska tinget ta ställning. Lär ju åka tillbaks.

Det är det jag försöker förmedla. Man kommer liksom ingenvart. Så här såg min process ut.

Sökte i september 2023
Får beslut skuldsanering i juni 2024
Sista dagen överklagar han.
Ärendet går till tingsrätten.
Tingsrätten skickar tillbaka för handläggning till KFM.
KFM skickar ut betalplan till mig och borgenärerna.
Nu har 3 veckor gått
Han har inte signerat delgivning.....

KFM kan nu fatta beslut där han inte är med igen - han kommer till 100% överklaga det igen - det går till TR igen - och så kör vi om från början.
Helt otroligt att han kan fortsätta spela här! Hoppas verkligen inte han överklagar igen och att du får laga kraft snart!

Du fick skulden bekräftad direkt hur mycket. ? För här finns bara att en skuld existerar 2012-10-03 och inget mer inskickat. Så hur fan ska tinget ta ställning. Lär ju åka tillbaks.

Ja till och med hans uträkning.

Däremot så är skulden betald.

Angående fetmarkerade, det är ju precis det jag säger. Kommer till 100% hamna hos KFM igen - om ganska månader. Sen om du då tar upp kampen mot honom hos KFM - då kan du räkna med TR igen för han kommer överklaga deras beslut om han inte kommer med.

Han är ett jävla as. Hade han imorgon inte vaknat upp hade jag smällt av en flaska Don Perigon. Kosta vad det kosta vill. Rakt igenom ond människa.

Ja till och med hans uträkning.

Däremot så är skulden betald.

Angående fetmarkerade, det är ju precis det jag säger. Kommer till 100% hamna hos KFM igen - om ganska månader. Sen om du då tar upp kampen mot honom hos KFM - då kan du räkna med TR igen för han kommer överklaga deras beslut om han inte kommer med.

Han är ett jävla as. Hade han imorgon inte vaknat upp hade jag smällt av en flaska Don Perigon. Kosta vad det kosta vill. Rakt igenom ond människa.
Förstår dig helt Terry. Jag forskar som fan hur man ska få han ur balans. Extremt många gruppmail till olika personer.

Men det lär ju åka tillbaka. Då får ju han anmäla sin ”skuld” dit annars lär ju inte KFM heller veta vad summan och andra grejer är för fortsättning. De har ju bara en märklig överklagan utan något som helst med summor Etc etc.
Hur tänkte idioten där. Skickar endast när skiten skulle uppstått men inget annat.
f

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp