Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Varför du kunde ej få tidigare?
Första 2 gångerna fick avslag för att jag inte jobbade heltid, andra gången var jag även inskriven på arbetsförmedlingen och sökte aktivt extra jobb men det va inte tillräckligt. Tredje för att kfm ansåg att jag gett bort en tillgång i form av fastighet, samma avslag fjärde gången men då överklagade jag och tingsrätten gick på min linje då jag kunde bevisa att överlåtelsen inte hade varit en fastighet med övervärde och att det gått så många år sedan det skedde plus att jag jobbat extremt mycket extra för att kunna betala skulderna.

Jaha, Fredag idag. Hade min "intervju" i torsdags förra veckan. Kompletteringar efterfrågades i onsdags och ännu inget besked.
Verkar ha ett tufft fall!

Första 2 gångerna fick avslag för att jag inte jobbade heltid, andra gången var jag även inskriven på arbetsförmedlingen och sökte aktivt extra jobb men det va inte tillräckligt. Tredje för att kfm ansåg att jag gett bort en tillgång i form av fastighet, samma avslag fjärde gången men då överklagade jag och tingsrätten gick på min linje då jag kunde bevisa att överlåtelsen inte hade varit en fastighet med övervärde och att det gått så många år sedan det skedde plus att jag jobbat extremt mycket extra för att kunna betala skulderna.
Hur många år (fastigheten)?

Tack!
Skulder ca 10-15 år gamla totalt ca 1.5 miljon, jobbar heltid och tar alla extra pass jag kan å får. Gift å 2 barn. Var fjärde gången jag sökte.

Du måste fallit på någon skälighet tidigare, det låter på detta som rätt kallt fall annars..

Nu är det över 10 år sedan.

Då kanske det börjar närma sig skälighet igen.
Hade samtal tidigare med en som gjort liknande, och får avslag på avslag, och gör sitt yttersta för att slippa utmätning. Jag frågade om hon inte såg att hon så att säga försatt sig i situationen själv men det var bars kronfogdens fel.

Du måste fallit på någon skälighet tidigare, det låter på detta som rätt kallt fall annars..
Fått avslag enbart pga att jag ej jobbade heltid första 2 gångerna, tredje gången avslag pga dom ansåg jag gett bort en tillgång, samma nu fjärde gången men tingsrätten går på min linje. Då jag ej jobbat heltid ansåg dom att jag ej gjort vad jag kunnat för att öka min inkomst.

Då kanske det börjar närma sig skälighet igen.
Hade samtal tidigare med en som gjort liknande, och får avslag på avslag, och gör sitt yttersta för att slippa utmätning. Jag frågade om hon inte såg att hon så att säga försatt sig i situationen själv men det var bars kronfogdens fel.
Då får man ju skylla sig själv om man anser det och försöker undvika löneutmätning. Jag har haft löneutmätning senaste 10 åren typ, förutom ett uppehåll på 1 1/2 år när jag studerade. Direkt jag var klar med studierna ringde jag kfm och talade om att jag börjat jobba igen så löneutmätningen kunde starta igen...plus att det INTE fanns ett övervärde vid överlåtelsen.

Då får man ju skylla sig själv om man anser det och försöker undvika löneutmätning. Jag har haft löneutmätning senaste 10 åren typ, förutom ett uppehåll på 1 1/2 år när jag studerade. Direkt jag var klar med studierna ringde jag kfm och talade om att jag börjat jobba igen så löneutmätningen kunde starta igen...plus att det INTE fanns ett övervärde vid överlåtelsen.
Tjänar väl alltid bäst till o va ärlig å göra rätt för sig :) ja är föräldraledig nu å ringde KFM direkt å tala om hur beloppen ser ut varje månad samt att sambon börja jobba , tror ärlighet kommer man längst Mee än att försöka kringgå systemet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp