Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Den ingår i din skuldsanering ändå även om den inte syns på ditt skuldsaldo hos kfm.
De gör så för om din sanering av någon anledning inte beviljas så kan de få mer pengar om de låter räntan ticka på.
Ah. Men om saneringen går genom om 1 vecka då får de ju inget för de har dragit tillbaka kravet? De skulle få tillbaka 240k (75%) av sina 323k. Bara de inte slår knut nu den sista veckan.

Ni som har skuldsanering eller är på vägen, när ni fått förslag på betalplan, hur länge dröjde det innan ni fick slutgiltigt besked? (Beviljad/avslag)

Fyra - fem veckor fick jag vänta, det var januari/februari. Ingen invände, det kanske kan påverka tiden?

Ni som har skuldsanering eller är på vägen, när ni fått förslag på betalplan, hur länge dröjde det innan ni fick slutgiltigt besked? (Beviljad/avslag)
Kollade - exakt 76 dagar för mig

Betalplan i December och Beviljad i mars

Men väntetiderna/handläggningstiderna har gått upp lite sen den.

Jag har inte fått beviljat än. Fick betalplan i början på augusti och min handläggare ringde förra veckan och berättade b la att denne ”räknade” med att kunna fatta beslut i början/mitten av september och att min betalplan troligtvis skulle börja i oktober.

Vi får väl se..

På förslaget så står det vilken månad betalplanen börjar gälla. Om man inte hunnit fått beslut innan dess, ska man ändå följa betalplanen eller beloppet man fick vid inledande?

Jag har inte fått beviljat än. Fick betalplan i början på augusti och min handläggare ringde förra veckan och berättade b la att denne ”räknade” med att kunna fatta beslut i början/mitten av september och att min betalplan troligtvis skulle börja i oktober.

Vi får väl se..
Fick du inte veta vilken månad du skulle börja betala på betalplan när du fick förslaget?

Ja i november egentligen men som sagt handläggare nämnde trolig start oktober istället.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp