Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Nån som fick inledande maj/juni som fått förslag till betalplan?
Förstår att det kan dröja med tanke på semestertider å annat så mest nyfiken:)
Min man fick inledande i maj
godkände Betalplan i juli men sen inte hört något mer..

En fråga? När man får inledande stoppas då utmätningen helt tills man ska börja betala in till skuldsaneringen?
Ja det stoppas o då ska du som regel göra din första inbetalning till saneringen månaden efter (om den inte är betalfri).

Ja det stoppas o då ska du som regel göra din första inbetalning till saneringen månaden efter (om den inte är betalfri).
Så med andra ord så tas beslutet snabbt visa skriver här att de tagit nån/några månader efter inledandet?! Humm

Så med andra ord så tas beslutet snabbt visa skriver här att de tagit nån/några månader efter inledandet?! Humm
Beslutet att stoppa utmätningen tas samtidigt som att inleda en skuldsanering.

Får du inledande skuldsanering och det hinner dras på löneutmätningen samma månad eller i värsta fall månaden efter inledandebeskedet så får du ganska omgående (inom någon dag) tillbaka pengarna som har dragits från kronofogden.

Får du inledande skuldsanering och det hinner dras på löneutmätningen samma månad eller i värsta fall månaden efter inledandebeskedet så får du ganska omgående (inom någon dag) tillbaka pengarna som har dragits från kronofogden.
Och dem pengarna ja får tillbaka behöver jag inte betala in alls tills ja får beslut när jag ska börja betala in om jag förstår det rätt???

En fråga? När man får inledande stoppas då utmätningen helt tills man ska börja betala in till skuldsaneringen?
Måanden efter. Samma månad som du får inledande är fri. samtidigt som du får inledande får du ett förebetalning belopp som du ska följa tills betalplan kommit och drar igång.

Och dem pengarna ja får tillbaka behöver jag inte betala in alls tills ja får beslut när jag ska börja betala in om jag förstår det rätt???
När du fått beslut om inledande så börjar du betala månaden efter. Du får ett belopp vid inledande som du ska betala varje månad fram till beslut.
Om du får tillbaka pengar el inte från löneutmätning beror ju helt på när du fick ditt inledande o när du får lön.

Så du fick behålla full lön, hur länge tog de tills du skulle börja betala? Fick du behålla något mer med saneringen?
Den stoppades tyvärr 2 dagar efter lönkörning i maj så de drog den men juni var betalningsfri så gjorde min första inbetalning i slutet på juli. Skatten kommer jsg få betala tillbaka i september

Jag fick inledande den 28e. Lönen kom 27 e men den löneutmätningen fick jag aldrig tillbaka

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp