Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Okej, men det kan ju inte bli LÄGRE än det ”vanliga”? Att jag tex får 3000kr liksom?
Fel, det kan bli mycket lägre, du kan få förbehåll på långt under 3000 också, har du lång inkomst och din make/maka/sambo har jätteinkomster så blir det utfallet.
Jag har räknat på löneutmätningsbeslut där man fått behålla under 2000kr.

Fel, det kan bli mycket lägre, du kan få förbehåll på långt under 3000 också, har du lång inkomst och din make/maka/sambo har jätteinkomster så blir det utfallet.
Hur lång är en lång inkomst? Över 5 mil? ;)

Hm min sambo tjänar mindre än mig.
Men är det då bättre att skriva att man bor själv? Eller bättre att vara ärlig?

Hm min sambo tjänar mindre än mig.
Men är det då bättre att skriva att man bor själv? Eller bättre att vara ärlig?
Då blir ditt förbehåll högre.
Ärlighet kan vara bra, det blir inte alls bra om det uppdagas att du lämnat felaktiga uppgifter

Då blir ditt förbehåll högre.
Ärlighet kan vara bra, det blir inte alls bra om det uppdagas att du lämnat felaktiga uppgifter
Helt sant det du skriver såklart. Men läser jag detta så tolkar jag det som att man får mer om man bor med någon?

Helt sant det du skriver såklart. Men läser jag detta så tolkar jag det som att man får mer om man bor med någon?
Familjen ska ha mer, en ensamstående 6090, 2 vuxna tillsammans knappt 10100 tillsammans. Om bägge tjänar exakt lika mycket och är föremål för löneutmätning eller skuldsanering skulle man som sammanboende få behålla ca 5050 kr var utöver hyra och sånt.

Hypotetisk fråga.

Om man får avslag efter inledande, och då exempelvis väljer att överklaga, kommer då utmätning starta under väntetiden tills överklagandet har handlagts av TR eller hur fungerar det?

Hypotetisk fråga.

Om man får avslag efter inledande, och då exempelvis väljer att överklaga, kommer då utmätning starta under väntetiden tills överklagandet har handlagts av TR eller hur fungerar det?
Nej inte förrän avslaget fått laga kraft.

Hej!
Jag fick en faktura från Retriva AB idag om att betala en skuld! Igår vann beslutet om skuldsanering laga kraft, vad ska jag göra med fakturan? Brukar de skicka även när man har sanering?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp