Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Tycker det känns så lustigt på något vis att behålla hela lönen i juni (har inledande) och haft löneutmätning tidigare många år. Får liksom behålla 10.000 extra än vid löneutmätning. Törs man ha dom på kontot eller ska man ta ut en del? o_O

Tycker det känns så lustigt på något vis att behålla hela lönen i juni (har inledande) och haft löneutmätning tidigare många år. Får liksom behålla 10.000 extra än vid löneutmätning. Törs man ha dom på kontot eller ska man ta ut en del? o_O
Ja du töra ha dom på kontot. Inget utmäts vid inledande skusan/beviljad.

Hur mycket har ni som fått skuldsanering fått behålla varje månad?
Om jag förstår det rätt så är det ca 6000kr efter att boendet är betalt om man är ensam, samt ca 10 500 efter att boendet betalt om man är gift eller har en sambo?
Mvh

Hur mycket har ni som fått skuldsanering fått behålla varje månad?
Om jag förstår det rätt så är det ca 6000kr efter att boendet är betalt om man är ensam, samt ca 10 500 efter att boendet betalt om man är gift eller har en sambo?
Mvh
Är olika, du får lite buffert pengar och sen extra för medecin och resor till jobbet. Sen är det även beroende på vad respektive har för inkomst

Är olika, du får lite buffert pengar och sen extra för medecin och resor till jobbet. Sen är det även beroende på vad respektive har för inkomst
Men som minsta är väl det normalbeloppen som gäller? Och det beror väl på om man bor ensam eller sambo?

Men som minsta är väl det normalbeloppen som gäller? Och det beror väl på om man bor ensam eller sambo?
Om du är ensam stämmer det ju, men om du har sambo så proportioneras era kostnader i förhållande till hur mycket du och din sambo har i inkomster. Det innebär inte att du själv får behålla normalbeloppet för sambos om det inte är så att sambon har noll inkomst.

Om du är ensam stämmer det ju, men om du har sambo så proportioneras era kostnader i förhållande till hur mycket du och din sambo har i inkomster. Det innebär inte att du själv får behålla normalbeloppet för sambos om det inte är så att sambon har noll inkomst.
Okej, men det kan ju inte bli LÄGRE än det ”vanliga”? Att jag tex får 3000kr liksom?

Okej, men det kan ju inte bli LÄGRE än det ”vanliga”? Att jag tex får 3000kr liksom?
Har svårt att tro att det någonsin kan bli så lite kvar även om sambon tjänar mycket mer än du. Men mindre än hyran plus 10500 kan det ju bli. Säkert också mindre än hyran plus 3000 med när jag tänker efter. Min man har löneutmätning och han får behålla runt 10000 kr. Då har vi en boendekostnad på ca 15000, ett barn och lite reskostnader med. Om han får skuldsanering beviljad räknar vi med samma belopp plus lite buffert.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp