Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Är det möjligt tror ni (jag har skuldsanering) att flytta ihop med någon, vi skriver hyreskontrakt mellan henne och mig och jag hyr ett sovrum och jag ansöker omprövning men hon och jag är sambo? Jag skriver mig hos henne. Hon har två barn sedan tidigare, båda på halvtid, 13 och 15 år.

Hon vill inte leva på existensminimum. Därav min fråga. Då kom hon med förslag om att "vi skriver kontrakt och du hyr ett sovrum av mig men du bor hos mig och vi är sambo".
Fattar inte problemet.
I april skrev du att du hade 792000:- på kontot.
Det går väl ingen nöd på fru kaffesump eller?

Ni som fått förslag till skuldsanering, när man ska godkänna och skicka tillbaka. Får man det i kivra också? Och hur godkänner man? På hemsidan med bank-id? Eller hur funkar det?

Ni som fått förslag till skuldsanering, när man ska godkänna och skicka tillbaka. Får man det i kivra också? Och hur godkänner man? På hemsidan med bank-id? Eller hur funkar det?
Jag godkände via telefon samtal med handläggaren.

Du får ett förslag till Kivra.
Du godkänner det genom att ringa till din handläggare.

Hur funkar det nu när tingsrätten återvisar ärendet till kfm.
Ringer kfm och man har ett samtal som man hade när dom gav avslag på ens ansökan om skuldsanering? Eller får man brev om inledande innan och sen har ett samtal med handläggaren?

En fråga.. Vad jag förstått så kan det ta ännu längre tid mellan "Skuldsanering förslag (Betalplan) om man har fler/många borgenärer.

Nyfiken ‍♀️ Hur många har ni? Försöker hitta ett snitt eller en förhoppning om när jag borde få svar att ingen borgenär motsätter sig förslaget...

Jag har 24! Fick skuldsanering den 15 maj men måste vänta ytterligare 3 veckor ifall någon motsätter sig!

En fråga.. Vad jag förstått så kan det ta ännu längre tid mellan "Skuldsanering förslag (Betalplan) om man har fler/många borgenärer.

Nyfiken ‍♀️ Hur många har ni? Försöker hitta ett snitt eller en förhoppning om när jag borde få svar att ingen borgenär motsätter sig förslaget...

Jag hade 19 stycken.
Fick betalplan presenterad för mig i slutet på februari.
Den här veckan delgavs sista borgenären. Så jag bör förhoppningsvis vara 3-4 veckor ifrån beslut.

38 borgenärer hade jag. Fick förslag idag. Skatteverket hade yttrande vid skulder. Ingen annan . Får hoppas nu ingen motsätter mot planen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp