Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Handlar väl lite också om hur många borgenärer man har. Skulle man ha 5-6 stycken går det säkert snabbare än om man har 20-25 stycken.

Ju fler borgenärer desto mer tid bör det rimligtvis ta.

Om man har fått inledande och nu väntar på förslag/betalpan är det då bara dom skulder som finns hos kronofogden som kommer ingå i betalpnanen/förslaget? Låt säga att man har skulder hos inkasso som fortfarande inte har skickats till kronofogden vad händer med dom om man får skuldsanering och dom dyker upp i efterhand?

Jag vet att jag flaggade till min handläggare när frågan om fler skulder fanns att det är någon kvar som är påväg in, och dem är med i beräkningen nu såg jag

Men då var det bara någon dag bort från att godkänna inne på hemsidan så de hade säkert redan lämnat inkasso

Om man har fått inledande och nu väntar på förslag/betalpan är det då bara dom skulder som finns hos kronofogden som kommer ingå i betalpnanen/förslaget? Låt säga att man har skulder hos inkasso som fortfarande inte har skickats till kronofogden vad händer med dom om man får skuldsanering och dom dyker upp i efterhand?
Alla skulder du hade innan inledande ingår, även om de inte gått till inkasso.

Alla skulder som har uppkommit före dagen då inledande beslutet togs ingår i din skuldsanering och dom behöver inte stå i betalplanen för att vara giltiga.

Hej alla jag har följt forumet ett tag men aldrig skrivit förens nu.
Jag har skuldsanering sen 2023-05 och har haft aktivitetsstöd ända sen jag fick, min skuldsanering. Jag har nu fått ett jobberbjudande utomlands, det är i ett av våra nordiska länder och undrar följande. Om jag tar jobbet och slutar ta aktivitetsstöd kan jag fortsätta betala på min nuvarande betalplan utan att behöva meddela kronofogden eller min handläggare om att jag ska jobba utomlands? Vad är det värsta som kan hända om dom skulle komma på att jag börjar jobba och ej meddelat, dom om att jag fått jobb? Blir man per automatik av med skuldsaneringen? Sen undrar jag om dom tex kan se i kommande deklarationer att jag är 0 taxerad kommer det spela någon roll om man fortsätter betala som avtalat? Eller kan dom ifrågasätta hur jag har råd att betala när jag tex inte får någon aktivitetsstöd längre?

Tänker att det viktigaste för dom bör ändå vara att man betalar på sin avbetalningsplan som avtalat eller? Sen undrar jag är det samma process att jobba utomlands som det är i Sverige om det skulle vara så att man meddelar sin handläggare? Blir omprövning dessamma oavsett om du jobbar här eller i utlandet? Betalar idag 2150kr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp