Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Ja och den riktiga nervositeten lär väl infinna sig först efter det när det öppnar upp för borgenärerna att komma med synpunkter....Jag har dessutom 19 utav dom.

Men ska helt klart bli skönt att få betalplanen för då är man åtminstone halvvägs i processen!

Fick inledande på 1.a försöket. Nu ska bara linan knytas ihop också.
Är det vanligt att det kan rasa ?
Kommer fortfarande tro att det spricker. Orkar inte bli förbannad senare. Så glädjer mig inte än. Men en start iaf.
Over and out
Eldade inte upp mina papper förrän den vann laga kraft. :)

Ja och den riktiga nervositeten lär väl infinna sig först efter det när det öppnar upp för borgenärerna att komma med synpunkter....Jag har dessutom 19 utav dom.

Men ska helt klart bli skönt att få betalplanen för då är man åtminstone halvvägs i processen!

Men vad skulle synpunkter kunna göra. De kan inte väl ändra så det brakar ihop. Dra ut på tiden visst. Men ge avslag, Ne ?

Men vad skulle synpunkter kunna göra. De kan inte väl ändra så det brakar ihop. Dra ut på tiden visst. Men ge avslag, Ne ?

Dom kan ju exempelvis ha invändningar på skäligheten eller på någonting annat.

Kan det bli problem om jag under en skuldsanering byter lägenhet där hyran är 4.000 kronor högre? Vad gäller i det läget i såfall? Ompröva? Väntar man 8-9 månader på en sådan sak också eller kan det justeras omgående?

Kan det bli problem om jag under en skuldsanering byter lägenhet där hyran är 4.000 kronor högre? Vad gäller i det läget i såfall? Ompröva? Väntar man 8-9 månader på en sådan sak också eller kan det justeras omgående?
Kan du ju berätta när du får betalplanen innan du accepterar så ändras den direkt innan de skickar ut till borgenärerna.

Kan du ju berätta när du får betalplanen innan du accepterar så ändras den direkt innan de skickar ut till borgenärerna.

Det hade varit det optimala men kan bli i skarven, lägenheten (samma våningsplan där jag bor nu) blir tillgänglig 1:a juli så det kan i praktiken bli som så att jag hinner få skuldsanering innan jag skriver på kontrakt på den nya lägenheten.

Vad gäller i sådanafall? @Lasseman har du någon koll på detta? Om jag hinner få skuldsanering och sedan flyttar till en lägenhet med 4.000 högre hyra.

Hur stor hyra får man ha i städerna om det är en barnfamilj på fyra förresten? Fanns en länk på Försäkringskassans hemsida men hittar inte det nu.

Det hade varit det optimala men kan bli i skarven, lägenheten (samma våningsplan där jag bor nu) blir tillgänglig 1:a juli så det kan i praktiken bli som så att jag hinner få skuldsanering innan jag skriver på kontrakt på den nya lägenheten.

Vad gäller i sådanafall? @Lasseman har du någon koll på detta? Om jag hinner få skuldsanering och sedan flyttar till en lägenhet med 4.000 högre hyra.

Hur stor hyra får man ha i städerna om det är en barnfamilj på fyra förresten? Fanns en länk på Försäkringskassans hemsida men hittar inte det nu.
Detta hände mig faktiskt, under inledandet valde vi att byta lägenhet.
Gick från 7500kr i hyra i till 11000kr, min handläggare var väldigt skeptiskt och ifrågasatte rejält valet, vilket jag förstår.
Men jag angav skälen och handläggaren använde då fkassans mall vad som är skälig hyra. Ska se om jag hittar den!

Edit: Hittade den; https://lagrummet.forsakringskassan...f9018425d7d4ad564/1667905415524/GFKFS2204.pdf

Ompröva, bra att vara medveten om att det kan bli avslag på omprövningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp