- Meddelanden
- 31 506
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Han fick avslag.Hur har det gått med ansökan?
Han fick avslag.Hur har det gått med ansökan?
Ska du söka igen ?Stämmer, skatten hade inte blivit fastställd för 2022 års deklaration.
Nu fick jag på Kivra den 9 maj 2023 "Beslut slutlig skatt". Däremot när jag loggar in på Skatteverket så kan jag inte se att det har "gått igenom" riktigt än. Så jag begriper inte riktigt.
Väntar nämligen, var säker på att jag skulle få betala 300.000 i skatt i o m lägenhetsförsäljning och jämkning men blev ett par tusenlappar bara-
Ska du söka igen ?
Ett problem med tjänster där utbildningen sker internt är att vid nyanställningar går produktionen ner, då de som i vanliga fall handlägger måste lägga sin tid på att lära upp de nya.Jajamän!
Enorma väntetider nu, alltså enorma! Tror det stod 60 vardagar (!) innan man får samtalet ens.
KFM borde anställa lite mer folk. Helt jävla oacceptabelt att det ska ta ett år ifrån en ansökan till "Mål".
Ett problem med tjänster där utbildningen sker internt är att vid nyanställningar går produktionen ner, då de som i vanliga fall handlägger måste lägga sin tid på att lära upp de nya.
Men självklart ska alla myndigheter ha rimliga ledtider, anser att Sveriges domstolar inte har det till exempel.
Problematiken är att alla ska ha samma rätt till prövning av just deras förhållanden.Håller helt med dig. Alltså nu tar jag dagar på måfå, det kan vara +- 7-8 dagar. Men när jag sökte första gången.
Väntetid cirka 35 vardagar.
Nu när jag söker är väntetid på att dom ens öppnar din ansökan - 60 vardagar.
Därtill ska vi komma ihåg att problemen för många hushåll kommer först i sommar och höst när dels räntorna toppar men dels när folks bindningstider går ut osv.
Ska det då vara acceptabelt att vänta 1.5 - 2 år? Som du säger är det samma problem med domstolar och mycket annat.
Man borde ju rimligtvis kunna automatisera en del av processen, tex alla som har under 100.000 automatiskt avslag eller något. Eller grova brottslingar eller vad vet jag.
Fortsatt krig, energipriser, kall och lång vinter 23/24 och fan och hans moster.Tror väldigt mycket handlar om riksbankens två kommande räntebesked.