Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

En annan fråga, hur "lätt" är det att få göra milersättningsavdrag? Hur hårda är dom med att tvunget ta sig via kollektivtrafik om det så tar 2 timmar längre? Någon med erfarenhet?

Rör sig om ca 9 mil enkel resa.

På KFM:s hemsida står det såhär :

Avdragen för arbetsresor är olika beroende på om du reser med egen bil, förmånsbil eller förmånsbil som drivs av el. Så här ser det ut:

• Egen bil – avdraget höjs från 18.50 till 25 kronor per mil.

Jag åker 20 mil om dagen.

Tar jag då 20 mil x 25 kronor x 22 arbetsdagar är det för fan 11.000 bara i resekostnader?

Alltså ni går ju lite of topic här det vore kanske smidigare öppna en egen tråd :D?

Tillbaka till min tråd - jag har fortfarande inte fått något av KFM att redogöra för inkomster och dylikt. Gått ett bra tag nu.
Det har väl inte gått mer en 1 månad sen du fick avslag? Jag tror det kommer dröja 1-2 löneutbetalningar till

Jag vet inte om det räknas som avslag, jag fick aldrig något inledande. Men jag fick inte något om lönen innan det heller. Spelar som sagt enbart formell roll men nyfiken hur det kan ta sådan tid.

Jag vet inte om det räknas som avslag, jag fick aldrig något inledande. Men jag fick inte något om lönen innan det heller. Spelar som sagt enbart formell roll men nyfiken hur det kan ta sådan tid.
Jag tappade tråden lite förlåt jag tänkte att du hade en löneutmätning som upphörde vid inledande skusan som du sen fick avslag på.

Du hade väl inte hunnit få utmätning innan du sökte heller va ? Isåfall TROR jag du får behålla Februari lönen också om du har tur :)

Alltså ni går ju lite of topic här det vore kanske smidigare öppna en egen tråd :D?

Tillbaka till min tråd - jag har fortfarande inte fått något av KFM att redogöra för inkomster och dylikt. Gått ett bra tag nu.
Alla vill sola sig i din glans. :tummen:

Hos mig kan man hitta det mesta men glans är nog inte en utav dom sakerna hahahahah :D

Jag skickade in en omprövning den 3 januari och var inne på kfm nu och kikade på deras handläggningstider under "Från att vi tar emot din ansökan om omprövning tills vi fattar beslut och meddelar parterna" och idag börjar dom med ansökningar som inkom 22 november. Om jag inte räknar fel nu så ligger dom två månader efter cirka. Min ansökan börjar att bearbetas slutet på mars och jag får svar i slutet på juni (handläggningstid tre månader)?

Det roliga i kråksången är att min fru har en så in i helvete (ursäkta ordvalet) oregelbunden inkomst så det finns inte av denna värld. Jag ska berätta. Hon går som timvikarie inom äldreomsorgen och hoppas in när folk är sjuka. Hennes lön när hon började som timvikarie i höstas såg ut som enligt nedan, räknat efter skatt:
oktober 14500
november 14100
december 10700
januari 15500

Kan för skojs skull lägga in min lön efter skatt och här har kfm räknat på 28000 efter skatt på mig
oktober 26400
november 27300
december 23900
januari 21800

Nu i januari har hon fått fyra pass, hon har varit "ledig" nu sedan den 12/1 och ska jobba igen 31/1. Lönen i februari lär hamna under 6000 kr efter skatt, om ens det. Hon har fått garanti på sommarjobb nu också, en tjänst på 100% och kommer i juli kanske ta ut efter skatt 8000, augusti 18000-19000 och september 14000-15000 tusen kronor. Sedan till hösten så går hon tillbaka på timmar och då blir det väldigt oregelbunden inkomst igen. Ena månaden 15000 kr och nästa månad kanske 6000 kr efter skatt. Jag vet inte vad jag ska säga till kfm när dom ringer i juni, hur jag ska förklara hennes inkomst. Det jag har läst i forumet här är att man ska ta de sex senaste månaderna, plussa ihop dessa och dela på sex. Då får man ett genomsnitt på min fru. Just nu ligger hon på 9900 kr efter skatt och kfm har räknat på att hon ska tjäna 7500 kr efter skatt. Det intressanta blir när ansökan kommer handläggas ifall vi får betala mer, mindre eller fortsätta betala det belopp vi gör på min sanering. Min lön är oförändrad eftersom jag är fast anställd så den behöver vi inte tänka på överhuvudtaget.

Nej du räknar fel på tiden...Det är 3 månader efter du skickat in ansökan om omprövning. Alltså får dina fodringsägare besked om beslut i början av april. Denna vecka börjar de med ärenden som inkom 29 november. Om 5-6 veckor börjar de kolla på din ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp