Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Jag trodde bara det var skatteskulder för försäljningen det var frågan om, har du skatteskulder pga att du lämnat felaktiga uppgifter för jämkning (vilket du har, annars hade du inte fått någon skatteskuld) så verkar det fullt rimligt att det inte inleds.

Ska kanske förtydligas att skattesmällen som sådan berodde mer på att jag på mitt gamla jobb hade något som hette "aktieprogram" det innebar att man fick aktier "billigt" men sedan när jag slutade och inte fick ta del utav programmet kom en smäll på aktierna som köpt/sålts. Tror merparten av summan utgörs utav kapitalöverskott ifrån året 2021 (som skattas/betalas 2022).

När man mäter preskibtionstiden på en skatteskuld, vet du vilket datum man utgår ifrån som "start" är det ifrån datumet ärendet genererar utslag/skuld hos KFM?

Står såhär på Skatteverkets hemsida:

En skattefordran förfaller till betalning den 12 november år 1. Den betalas inte så vid avstämningen i början av december skickas ett betalningskrav ut om att den ska vara betald senast den 27 december år 1. Då den förblir obetald lämnas den för indrivning (restförs) i början av januari år 2. Den får då preskriptionstiden 31 december år 7.

Men med detta exempel så blir ju preskibtionstiden sex år väl? December 2001 - December 2007 (t.e.x på årtalen).

Ja jo men det har det väl varit hela tiden även innan det digitala samhället fick genomslag tycker det tar väldigt lång tid med tanke på när första utslaget kom.
Spelar i och för sig absolut ingen roll men mer nyfiken.
Eftersom första (eller något annat utslag) inte har någon påverkan på tidslinjen till löneutmätning är det svårt att ha uppfattning om vad digitalisering påverkar.
Att sakerna kommer till kivra påverkar verkställighetsprocesser ganska lite..

Ska kanske förtydligas att skattesmällen som sådan berodde mer på att jag på mitt gamla jobb hade något som hette "aktieprogram" det innebar att man fick aktier "billigt" men sedan när jag slutade och inte fick ta del utav programmet kom en smäll på aktierna som köpt/sålts. Tror merparten av summan utgörs utav kapitalöverskott ifrån året 2021 (som skattas/betalas 2022).

När man mäter preskibtionstiden på en skatteskuld, vet du vilket datum man utgår ifrån som "start" är det ifrån datumet ärendet genererar utslag/skuld hos KFM?

Det står nog på ditt mål om du kollar mina sidor. Jag tror det blir 20281231

Kom på för övrigt att det eventuellt finns en lösning på det här också men kommer krävas tid fast det är värt det.

Tandoo och Holms har jag betalat enorma pengar till, alltså vi pratar om över 100.000

Ingen av dessa har rapporterat räntan till Skatteverket.... Bara där hade man ju kunnat nästintill halvera skatteskulden och sen hoppas jag att resten kanske regleras med löneutmätningen så är åtminstone skatteskulden helt ur världen.

Kom på för övrigt att det eventuellt finns en lösning på det här också men kommer krävas tid fast det är värt det.

Tandoo och Holms har jag betalat enorma pengar till, alltså vi pratar om över 100.000

Ingen av dessa har rapporterat räntan till Skatteverket.... Bara där hade man ju kunnat nästintill halvera skatteskulden och sen hoppas jag att resten kanske regleras med löneutmätningen så är åtminstone skatteskulden helt ur världen.
Bara att ompröva för alla de år det gäller

Men du jämkade väl, typ ”lånade”?

Men du jämkade väl, typ ”lånade”?

Det gjorde jag också. Men det gick ju i princip jämnt med mina räntor. När det var "som värst" hade jag betalat räntor på cirka 350.000/år om man inte räknar privata.... Sen får du ju inte tillbaka allting utan cirka 25% tror jag.

Däremot tog jag ett lån på Tandoo :

25-08-2020 Princip 100,000.00kr0.00kr100,000.00kr

Sedan detta datumet jag betalat cirka 3000 kronor i månaden där det första året var över 2.000 kronor i ränta... PER MÅNAD!

Tänk då på snart 3 år då har jag alltså betalat ungefär 65-70.000 kronor i ränta till dess banditer och lika mycket till Holms. Ingen av dom har rapporterat en krona till Skatteverket och jag har aldrig gjort avdrag för detta eftersom ja som ni vet har det varit fullständig kaos och kalabalik med flytt, nya barn till familjen, skulder, räntor. Kraschade nästan.

Det gjorde jag också. Men det gick ju i princip jämnt med mina räntor. När det var "som värst" hade jag betalat räntor på cirka 350.000/år om man inte räknar privata.... Sen får du ju inte tillbaka allting utan cirka 25% tror jag.

Sedan detta datumet jag betalat cirka 3000 kronor i månaden där det första året var över 2.000 kronor i ränta... PER MÅNAD!

Tänk då på snart 3 år då har jag alltså betalat ungefär 65-70.000 kronor i ränta till dess banditer och lika mycket till Holms. Ingen av dom har rapporterat en krona till Skatteverket och jag har aldrig gjort avdrag för detta eftersom ja som ni vet har det varit fullständig kaos och kalabalik med flytt, nya barn till familjen, skulder, räntor. Kraschade nästan.

De kanske rapporterar via ngt annat bolagsnamn?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp