Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Har en annan fråga som slog mig, påverkar antalet barn huruvida man får skuldsanering eller inte?

Om man har 5 barn säger vi är sannolikheten större att den personen får skuldsanering än en person med 1 barn om allt annat är lika?

Påverkar fler barn chanserna att bli beviljad mer än om man har färre?

Har en annan fråga som slog mig, påverkar antalet barn huruvida man får skuldsanering eller inte?

Om man har 5 barn säger vi är sannolikheten större att den personen får skuldsanering än en person med 1 barn om allt annat är lika?

Påverkar fler barn chanserna att bli beviljad mer än om man har färre?
Barn talar väl inte för eller emot en skuldsanering, dock är det lättare få kortare betalningstid om du har barn, ålder har också en påverkan där.

Barn talar väl inte för eller emot en skuldsanering, dock är det lättare få kortare betalningstid om du har barn, ålder har också en påverkan där.

Jag förstår! Så barn är ingen aspekt man väger in i själva bedömningen om skuldsanering?

Jag förstår! Så barn är ingen aspekt man väger in i själva bedömningen om skuldsanering?
De tror jag nog att de har i sin helhetsbedömning
I mitt förslag stod att mitt barn kommer drabbas oskäligt hårt i sin barndom om jag skulle få en betalplan på 5 år .

Alltså i dessa 40 räknar jag t.e.x. min mobiltelefon på Telia, mitt gymkort senaste två månaderna, en månads förskoleavgift och dylikt. Så för att förtydliga rör det sig inte om 40 lån/krediter utan snarare 40 olika "företag". I samband med att jag var inne på att göra en ansökan till kommunens skuld och budgetrådgivare sa dom till mig att sluta betala på allting.

Nordea var mitt största lån och det som också kostade mig mest, tidigare hade jag en månadskostnad på cirka 8.500 har jag för mig. Grym ränta. Nu efter att räntan justerades uppåt så har jag en kostnad på lite över 10.000 kronor så hade jag inte haft ett så dyrt lån hos Nordea + en så dyr hyra så hade jag nog ändå kunnat gå runt men närmare 25.000 i kostnad för boende+Nordea gjorde att det inte blev så mycket kvar till annat!
För mig räknades inte de obetalda fakturorna och abonnemangen etc som nya skulder, utan sågs som en konsekvens av att man hamnat i obestånd. Har du däremot tagit ett lån för att betala räkningarna kan det ses som negativt.

Jag sparar faktiskt också allting i ett excellark.

Jag är mer än övertygad om att jag kommer att få inledande på min ansökan - däremot tror jag att jag får avslag sedan i "slutskedet" men tror att jag kommer bli beviljad vid min omprövning/nyansökning.
Omprövning gör man vid en ändring av sin inkomst när man väl har skuldsanering. Eller andra eventuella ”ändringar” i sitt liv som kan påverka ekonomiskt.
Däremot kan man ju alltid överklaga ett avslag, säkert det du menade :)
Intressant ändå att du övertygad hur din process vid ansökningen kommer gå steg för steg ;)

Sett många här på forumet som blivit beviljade trots att skulderna varit nya.
Slängde iväg ansökan idag.
Min skuldrådgivare sa att han haft folk med mindre skulder/inga barn/ och nyare skulder 1månad gamla bara och ändå fått skuldsanering och folk i ”värre” situation som fått avslag.

allt handlar om vilken handläggare man får, för att min skuldrådgivare sa att skuldsanering har man ju i 5 år, vad gör då om en skulle är 1 eller 10 månader gammal?
Att vänta 6månader och söka igen ”förändrar” ju inte situationen.

Det man kan få avslag på är om skulderna är så nya och KFM fortfarande anser att det finns chans att betala en längre tid och komma ner i summa för att sedan kanske on möjligt samla lånen och ändå kunna ha det ”behövligt”

När vi ställde upp alla mina skulder så skulle jag ha en återbetalningstid på 19år vilket i sin tur bäddat för att jag ska kunna få inledande.

Har en skuld som det står "Vi behöver din betalning senast 20 december".

Är det då dagen efter jag kommer att få handlingar av KFM att fylla i angående inkomst och dylikt?

Har en skuld som det står "Vi behöver din betalning senast 20 december".

Är det då dagen efter jag kommer att få handlingar av KFM att fylla i angående inkomst och dylikt?
Nej det kan dröja längre än så

Var i princip dagen efter för mig men verkar vara segt där idag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp