Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Jag sparar faktiskt också allting i ett excellark.

Jag är mer än övertygad om att jag kommer att få inledande på min ansökan - däremot tror jag att jag får avslag sedan i "slutskedet" men tror att jag kommer bli beviljad vid min omprövning/nyansökning.

Jag sparar faktiskt också allting i ett excellark.

Jag är mer än övertygad om att jag kommer att få inledande på min ansökan - däremot tror jag att jag får avslag sedan i "slutskedet" men tror att jag kommer bli beviljad vid min omprövning/nyansökning.
Varför tror du det, pga nyare skulder?

Exakt.

Håller tummar och tår för dig kompis.

slänger iväg min ansökan nu på fredag ihop med skuldrådgivare, är lite i samma sits gällande nya skulder. Dock inget utrymme att betala av dom då jag försöker lösa mina skulder till sambon innan utmätning.
Hittils har jag ”bara” blivit delgiven av KFM.

Önskar dig all lycka till. Kommer bli lika glad när du blir beviljad som om det vore jag själv som blev det!

När tycker ni jag ska söka igen efter första avslaget för skuldsanering tyckte dom var för nya skulder senaste var 2020. Har 1.4 miljoner i skuld i dagsläget eller så hade jag otur som johan84 som också fick avslaget för nya skulder första gången men det kanske beror på vilken handläggare man får. Är ensamstående inga barn.

Hej Terry,

tråkig läsning.
Är också en av dom som följt din resa och blev lite konfunderad.
Du tog ju ett stort samlingslån hos Nordea till en bra ränta, cirka 1 miljon. Var det inte det enda lån du hade alltså? Har du mer lån utöver det? Får man fråga hur mycket i så fall?
Jag undrar för att jag trodde att du bara hade nordealånet och därav kunnat spara ihop mycket till en buffert från din gamla lön och att trots kraftig lönesänkning så skulle du gå runt.
Du säger 40 borgenärer, menar du att du har så många lån/krediter?

Alltså i dessa 40 räknar jag t.e.x. min mobiltelefon på Telia, mitt gymkort senaste två månaderna, en månads förskoleavgift och dylikt. Så för att förtydliga rör det sig inte om 40 lån/krediter utan snarare 40 olika "företag". I samband med att jag var inne på att göra en ansökan till kommunens skuld och budgetrådgivare sa dom till mig att sluta betala på allting.

Nordea var mitt största lån och det som också kostade mig mest, tidigare hade jag en månadskostnad på cirka 8.500 har jag för mig. Grym ränta. Nu efter att räntan justerades uppåt så har jag en kostnad på lite över 10.000 kronor så hade jag inte haft ett så dyrt lån hos Nordea + en så dyr hyra så hade jag nog ändå kunnat gå runt men närmare 25.000 i kostnad för boende+Nordea gjorde att det inte blev så mycket kvar till annat!

När tycker ni jag ska söka igen efter första avslaget för skuldsanering tyckte dom var för nya skulder senaste var 2020. Har 1.4 miljoner i skuld i dagsläget eller så hade jag otur som johan84 som också fick avslaget för nya skulder första gången men det kanske beror på vilken handläggare man får. Är ensamstående inga barn.
Fick du avslag innan eller efter inledande ?
Jag har nyare skulder än så så de va ju inte bra

Fick du avslag innan eller efter inledande ?
Jag har nyare skulder än så så de va ju inte bra

Sett många här på forumet som blivit beviljade trots att skulderna varit nya.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp