Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Hmmm du hade ju inte gjort en ansökan väl ? :) redan inledande?

Jag vet inte varför du hmmar. Men det stämmer. Inledande ifrån idag.

Tråden du skriver i är ifrån 2022...

Den får du om några dagar. Du börjar betala i mars förmodligen.
Det tar 1-2 dagar för inledande att komma upp på POIT, sedan har borgenärerna en månad på sig att inkomma med alla uppgifter till KFM. Efter det sammanställs allt och betalplanen kommer i brevet "Du har fått ett förslag om skuldsanering" på Kivra. För mig tog det exakt 49 dagar (7 veckor) från inledande till betalplan.
Normalt är 6-8 veckor, inte ett par dagar.

Däremot stämmer det att betalningen med beloppet som står i inledande börjar månaden efter inledande, i detta fall första betalning i Mars som du säger.

Kommer också betalplanen på Kivra?

Betalplanen kommer på Kivra i digitala brevet "Du har fått ett förslag om skuldsanering"

Det kommer vara en utav dom tre stora delsegrarna!

Gäller nog bara att försöka ignorera processen tills allt är klart :D

Tack så jättejättemycket!

Det är mycket kvar i denna process då det finns en och annan man är skyldig som kan sätta sig på tvären så innan det definitiva beslutet är fattat vågar jag inte fira riktigt än men jag har ju aldrig haft inledande tidigare så det är ett enormt steg på vägen. Jag har några enkla frågor!

I POIT dyker jag upp imorgon eller på fredag eller hur?

Det finns 3 steg egentligen det nu kan gå åt helvete om jag förstått det hela rätt eller hur?

Första steget är om någon motsätter sig inledande - Hur vanligt är det förekommande?
Andra steget är själva betalplanen - Är det vanligt dom motsätter sig här? Har flera miljoner i skuld (över 4) där man kommer utmäta ett par tusenlappar.
Sista steget är själva beslut om skuldsanering, vanligt med invändning här?

Tackar för alla svar! Vet att detta blivit besvarat tidigare men eftersom jag aldrig varit aktuellt för sanering har jag inte reflekterat på detta.

Tror ingen motsätter sig i inledandet, det är vid ev förslag

En fråga till dök upp nu - utifrån min situation. Var är det störst risk för att dom jag är skyldig pengar motsätter sig det hela?
Vis förslaget, eftersom det är där man ges möjlighet att lämna synpunkter

Vis förslaget, eftersom det är där man ges möjlighet att lämna synpunkter

Alltså när jag får själva Betalplanen på Kivra då om 4-5 veckor.

Brukar dom lämna generella synpunkter typ "vi tycker inte han ska ha det" eller är det då själva beloppet dom tar fasta på?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp