Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Idag träffade jag budgetrådgivaren och vi skickade in om skuldsanering. Det är helt fruktansvärt, och jag vet inte hur jag ska klara det här. Och samtidigt känns det som att det är helt rätt, att det äntligen är ett steg åt rätt håll. Någon som känner igen sig?

Hur länge tar det från att man bokar tid med kommunens budgetrådgivare till att man får gå på mötet? Är det någon längre väntetid?

Jag ringde i torsdags och fick tid idag, så det gick fort. Väldigt skönt att prata med någon om eländet.

Idag kom bekräftelse från Kronofogden att min ansökan kommit in. Så nu är det oåterkalleligt, så hemskt. Två månaders väntetid nu då, med alla inkasso som ska börja jaga. Det här blir jobbigt...

Idag kom bekräftelse från Kronofogden att min ansökan kommit in. Så nu är det oåterkalleligt, så hemskt. Två månaders väntetid nu då, med alla inkasso som ska börja jaga. Det här blir jobbigt...
Det kommer gå bra, var i samma sits exakt samma datum förra året. De kommer ringa och skicka påminnelser men det är inget att bry sig om. Ett tips är att fixa en pärm som du sätter in alla kravbrev i rätt ordning, skulder åker fram och tillbaka mellan inkasso mm. Bra att ha koll och jag tyckte det kändes lättare.

Det blir bra. Sätt telefonen på stör ej, eller använd truecaller. Breven går mestadels till Kivra. Dokumentera allting, skrive inte på något om det inte kommer från KFM. Det tar ca 2-3 månader till utslag till betalning hos dom.

Det kommer gå bra, var i samma sits exakt samma datum förra året. De kommer ringa och skicka påminnelser men det är inget att bry sig om. Ett tips är att fixa en pärm som du sätter in alla kravbrev i rätt ordning, skulder åker fram och tillbaka mellan inkasso mm. Bra att ha koll och jag tyckte det kändes lättare.
Tack. Har fixat en pärm med plastficka för varje skuld. Tänkte hålla ordning så gott det går. Hur mår du idag och hur har det gått för dig?

Det blir bra. Sätt telefonen på stör ej, eller använd truecaller. Breven går mestadels till Kivra. Dokumentera allting, skrive inte på något om det inte kommer från KFM. Det tar ca 2-3 månader till utslag till betalning hos dom.
Tack, Truecaller - är det en app?

Tack. Har fixat en pärm med plastficka för varje skuld. Tänkte hålla ordning så gott det går. Hur mår du idag och hur har det gått för dig?
Idag mår jag toppen, när jag ser tillbaka på den tiden före och efter ansökan så är det en enorm skillnad. Jag fick beviljad skuldsanering och har ca 4 år kvar, långt kvar men ser ändå slutet och ett mer normalt liv där i framtiden.
Det är tufft med skuldsanering men är man bara inställd på ett lite snålare liv och kan se framåt så kommer det gå bra för dig också.

Idag mår jag toppen, när jag ser tillbaka på den tiden före och efter ansökan så är det en enorm skillnad. Jag fick beviljad skuldsanering och har ca 4 år kvar, långt kvar men ser ändå slutet och ett mer normalt liv där i framtiden.
Det är tufft med skuldsanering men är man bara inställd på ett lite snålare liv och kan se framåt så kommer det gå bra för dig också.
Det känns så skönt att höra att du mår bra. Jag är inte rädd för att snåla, skulder har gjort att jag gjort det i nästan hela mitt liv. Jag hoppas att just nu är det värsta, och att det finns en ljusning så småningom. Tack så mycket för svar, det hjälper mer än du tror.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp