Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Nä, tidigast januari, drar ut på det lite till sista dagen hela tiden så kanske februari.

vid utslag får du skuld att betala vill minnas du har 10 dagar på dig då. Sedan 14dagar minst på att lämna in inkomstuppgifter

Var så för mig iaf 2019.
Inväntar KF samtliga skulder eller hur fungerar det?

Nä, tidigast januari, drar ut på det lite till sista dagen hela tiden så kanske februari.

vid utslag får du skuld att betala vill minnas du har 10 dagar på dig då. Sedan 14dagar minst på att lämna in inkomstuppgifter

Var så för mig iaf 2019, tror inte om du försöker så kan du få igång det i januari :)

Finns det någon utav dessa : https://kronofogden.se/kundservice-svarar/vantetider

Som passar in på min fråga?

Hur är det nu. Ifrån utslag till utmätning vad tar det? Om man får utslag 1 december på skuld när sker första löneutmätningen? 23e december eller?
Hela din ekonomi håller på rasa ? Trodde du hade koll på det och köpte båda lägenhet och fick samlingslån ? Trillat dit igen ?

Bilagor

• CCA666D0-2BA7-4F69-A5F8-D539316C3D40.jpeg
    CCA666D0-2BA7-4F69-A5F8-D539316C3D40.jpeg
    175.5 KB · Visningar: 26
Hela din ekonomi håller på rasa ? Trodde du hade koll på det och köpte båda lägenhet och fick samlingslån ? Trillat dit igen ?

Nej nej. Tvärtom. 5 år som spelfri.

Problemet blir att jag har cirka 600.000 mindre i årslön.... Går ifrån ca 1.1 miljon till hälften.

Sålde lägenheten och försökte lösa dom dyraste krediterna men efter boendet är betald så går jag inte runt helt enkelt.Har kostnad för boendet på ca 12.000 och samlingslånet nu med högre räntor kostar 9.000.... Bara där är 21.000.

Jag tror inte jag blir beviljad skuldsanering men kommer att prova söka och se vad som händer!

Nu har KFM mottagit min ansökan!
Inom 37 dagar kommer någon kontakta mig eller och fråga en massa för att se huruvida jag ska få inledande eller inte?

Nej nej. Tvärtom. 5 år som spelfri.

Problemet blir att jag har cirka 600.000 mindre i årslön.... Går ifrån ca 1.1 miljon till hälften.

Sålde lägenheten och försökte lösa dom dyraste krediterna men efter boendet är betald så går jag inte runt helt enkelt.Har kostnad för boendet på ca 12.000 och samlingslånet nu med högre räntor kostar 9.000.... Bara där är 21.000.

Jag tror inte jag blir beviljad skuldsanering men kommer att prova söka och se vad som händer!
Du är grym!

Tråkigt tapp på lönen dock.

Var det pga lån som du blev uppsagd?

Stress?

Otroligt tapp var det alltså!

Nej, hade jag dock hamnat hos KFM på gamla jobbet hade jag blivit av med det.

Det som hände var att nya lagkrav kraftigt drog åt snaran i försäkringsbranschen, enkelt förklarat så fick inte din provision överstiga din fasta lön.

Så hade du 30.000 i fast - då fick du max ha 30.000 i provision.... Tidigare kunde du t.e.x. ha 25k I fast - 65K yttterligare i provision.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp