- Meddelanden
- 22 634
- Mottagna reaktioner
- 16 060
- Poäng
- 10 747
Hur kändes samtalet
Vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka på det.
Hur kändes samtalet
Gått ca 30 timmar sedan samtalet nu, inte ett knyst än.
Ska vi gissa på att det kommer något nästa vecka? Kan inte tänka mig skuldsaneringen jobbar helger![]()

jag fick min betalplan en lördag kl 09.30 på kivra![]()
Stod ett ”personligt ”meddelande bifogat med den från handläggaren så det kändes manuellt. Men det var i december så de kanske pumpa övertid.Ja men det kanske kan vara automatiserat, detta är ju huruvida jag får inledande eller ej.
Stod ett ”personligt ”meddelande bifogat med den från handläggaren så det kändes manuellt. Men det var i december så de kanske pumpa övertid.
Beslut i tingsrätten är en offentlig handling så det borde framkomma ja. Bra att veta är att tingsrätten kan besluta om inhibition under tiden målet utreds.Tack för dina svar.
Om man får avslag och överklagar då går det till tingsrätten men man behöver inte infinna sig i TR? Syns det sen i offentliga handlingar att man via TR blivit beviljad/fått avslag? Tänker typ MRKoll och dylikt. Lexbase
Beslut i tingsrätten är en offentlig handling så det borde framkomma ja. Bra att veta är att tingsrätten kan besluta om inhibition under tiden målet utreds.
Det innebär att tingsrätten i vissa fall kan häva Kronofogdens beslut om ex utmätning under tiden tingsrätten utreder överklagan. Antar att det måste finnas specifika skäl till detta.Vad betyder/innebär detta?
Min betalningsplan kom en torsdag kl 20 ! Jag hade mailat handläggaren kl 18 och frågat när hon trodde den kunde komma , då svarade hon sen på morgonen att den var klar kvällen innan och det stämde med det som kom i kivra ! Så allt sånt är manuelltKan absolut vara så!