Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Hur långt efter samtalet får man besked huruvida dom inleder eller inte?

& vilka frågor fick du @Flingan i samtalet?
Fick svar samma dag.

Hade skickat ett personligt brev och de frågor som ställdes va mer för att kolla så allt stämde. Dvs vilka som är skrivna här, hur mycket jag jobbade osv.

Hur långt efter samtalet får man besked huruvida dom inleder eller inte?

& vilka frågor fick du @Flingan i samtalet?

för mig dröjde det 3-4 dagar innan jag fick i ledande beslutet. Men kändes som hon bekräftade i samtalet att hon skulle gå vidare med inledande.

så kan säkert komma direkt eller dröja. Hl ringde mig 1630 och kanske var ledig ngra dagar eller så dröjde det av ngn annan anledning.

Denna vecka börjar vi arbeta med ärenden som kom in den 15 november

för mig dröjde det 3-4 dagar innan jag fick i ledande beslutet. Men kändes som hon bekräftade i samtalet att hon skulle gå vidare med inledande.

så kan säkert komma direkt eller dröja. Hl ringde mig 1630 och kanske var ledig ngra dagar eller så dröjde det av ngn annan anledning.
Det verkar vara så olika det där, men aldrig hört att det tagit så lång tid. Hört om dem som fått svar direkt via telefon med.

Har haft mitt samtal nu, en väldigt trevlig och förstående handläggare, kändes det som iaf. Personen hade ett bra bemötande iaf. Vi gick igenom min ansökan , och frågade lite om hur skulderna uppkom ..
känns så skönt att ha detta avklarat.
Ringde från ett 010 nummer och jag fick inget sms innan

Jag har en fråga inför samtalet som kommer nu nästa vecka.

Jag har ju fått en skattesmäll för året 2021 för att jag hade jämkat. Detta kommer väl hamna hos KFM när som helst.

Men jag har ju en skuld för försäljningen utav lägenheten som "inte är skapad" än utan den kommer väl i april/maj. Det är inga stora belopp eftersom man gör avdrag på mäklararvode och dylikt men dessa ca 50.000 som jag behöver betala kommer detta innebära att KFM kommer göra avslag med 99% säkerhet i o m att det är en skuld dom inte vet hur mycket den är på samt för att den kommer efter inledande?

Jag har en fråga inför samtalet som kommer nu nästa vecka.

Jag har ju fått en skattesmäll för året 2021 för att jag hade jämkat. Detta kommer väl hamna hos KFM när som helst.

Men jag har ju en skuld för försäljningen utav lägenheten som "inte är skapad" än utan den kommer väl i april/maj. Det är inga stora belopp eftersom man gör avdrag på mäklararvode och dylikt men dessa ca 50.000 som jag behöver betala kommer detta innebära att KFM kommer göra avslag med 99% säkerhet i o m att det är en skuld dom inte vet hur mycket den är på samt för att den kommer efter inledande?
Bästa är väl att va ärlig när dom ringer och berätta om denna skuld… uppkommer den efter inledande ingår den inte och då blir det svårt att betala löneutmätning på sanering.

Ja alltså ärlig kommer jag vara. Men jag undrar mer hur dom kommer ställa sig till det.

För den är ju latent och kommer dyka upp i mars/april/maj men lite nyfiken om det kommer innebära automatiskt avslag då.

Ja alltså ärlig kommer jag vara. Men jag undrar mer hur dom kommer ställa sig till det.

För den är ju latent och kommer dyka upp i mars/april/maj men lite nyfiken om det kommer innebära automatiskt avslag då.
Skatteskulder preskriberas på fem år, om detta påverkar din ansökan ska jag låta vara osagt.
Den typen av skuld är så att säga självsanerande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp