Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Stort grattis! :)

Här kan du logga in gratis i din creditsafe och se om det står skuldsanering beslutad i kreditupplysningen. Vill minnas att den uppdateras varje söndag.

Senast ändrad:
Är det vanligt att inkassobolag tar en kreditupplysning på en några dagar efter man fått skuldsaneringen i laga kraft?

Ja. Intrum brukar göra det
Det var just intrum som hade gjort det. Fick även ett brev på kivra idag av alektum "påminnelse" att betala min skuld. Varför skickar dom det precis nu när jag fått igenom en skuldsanering tro? Dom är ju med i betalplanen? Nu blev jag typ orolig att dom inte är med? Men..

Det var just intrum som hade gjort det. Fick även ett brev på kivra idag av alektum "påminnelse" att betala min skuld. Varför skickar dom det precis nu när jag fått igenom en skuldsanering tro? Dom är ju med i betalplanen? Nu blev jag typ orolig att dom inte är med? Men..
Dom är med i skuldsaneringen oavsett om dom är med i betalplan eller ej. Du ska inte betala den.

Jag gissar på att det är ett automatiskt system som skickat ut påminnelse per automatik innan det är åtgärdat manuellt från deras håll.

Om skulden uppkom före inledande så ”ingår” den i saneringen iaf, även om den inte är med i betalplanen.

Det spelar ingen roll om du inte tagit lån efter inledande skuldsanering, allt innan ingår.
Ring dom i morgon.

Fick inbetalning från gothia trots att den ligger med i min skuldsanering, ringde upp och frågade så sa dom att de var automatiskt skickas ut varje år, konstigt tänkte ja för mig då de är det första ja fått från dom och min sanering tar slut i mars 2025.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp