Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

En fråga.

Jag har 2 borgenärer kvar som ska signera. Den ena inkom först här om dagen så får väl snällt vänta några extra veckor på just dom.
Däremot ett bolag har nu på flera månader inte skrivit på delgivningen.
Då sa min handläggare att detta bolaget den 27:e maj kommer räknas som delgiven ändå. Jag frågade "hur" då så hon "vi har våra steg vi föjer".

Vad menar hon med det? Detta är typ "sista alternativet" när dom ska delge ett företag, vad är det man gör då som gör att dom blir delgivna?
Särskild delgivning med juridisk person.

(Delgivningslagen 27-30 §)

Brukar man få beslut om skuldsanering alltså på Kivra eller räcker det med att handläggare sa det på telefonen? Har inte fått något mejl från handläggare än?

Brukar man få beslut om skuldsanering alltså på Kivra eller räcker det med att handläggare sa det på telefonen? Har inte fått något mejl från handläggare än?

Nu ska du bara klara dom 3 veckorna som borgenärerna nu har på sig att kunna överklaga sen är du i mål!

Nu ska du bara klara dom 3 veckorna som borgenärerna nu har på sig att kunna överklaga sen är du i mål!
Men hon sa att alla borgenärer har godkänt betalplanen och du får skuldsanering och hon frågade ifall det är okej att börja betala från augusti istället för september och jag godkände det via telefonen.

Borgenärerna kan överklaga beslutet till tingsrätten inom tre veckor från det att kronofogden fattade beslutet. Det ska ha inkommit en överklagan till kronofogden inom dom tre veckorna gått om inget inkommit vinner beslutet laga kraft.Det betyder att det inte längre kan överklagas.

Borgenärerna kan överklaga beslutet till tingsrätten inom tre veckor från det att kronofogden fattade beslutet. Det ska ha inkommit en överklagan till kronofogden inom dom tre veckorna gått om inget inkommit vinner beslutet laga kraft.Det betyder att det inte längre kan överklagas.
Jag fick på Kivra nu att KFM beslutar om skuldsanering. Aha så det är inte klart än? Det kan ändras och inte blir sanering? Om alla har godkänt varför vill de överklaga! De kan väl inte godkänna från början eller har jag förstått det fel.

Jag fick på Kivra nu att KFM beslutar om skuldsanering. Aha så det är inte klart än? Det kan ändras och inte blir sanering? Om alla har godkänt varför vill de överklaga! De kan väl inte godkänna från början eller har jag förstått det fel.
Det går säkert bra eftersom alla borgenärer godkänt. :folded: Det är som med andra domar/beslut motparten har rätt att överklaga till nästa instans.Tingsrätten går oftast på kronofogdens linje då deras beslut väger tungt.

Det går säkert bra eftersom alla borgenärer godkänt. :folded: Det är som med andra domar/beslut motparten har rätt att överklaga till nästa instans.Tingsrätten går oftast på kronofogdens linje då deras beslut väger tungt.
Okej tack

Någon som vet om man får på kivra om återbetalning av KF då löneutmätning stoppats men lönen hann föras över till dem? Eller kommer dom till mitt konto bara utan info innan?

Nojig att jag inte ska få tillbaka, men det är bara en bonus om jag får det

Någon som vet om man får på kivra om återbetalning av KF då löneutmätning stoppats men lönen hann föras över till dem? Eller kommer dom till mitt konto bara utan info innan?

Nojig att jag inte ska få tillbaka, men det är bara en bonus om jag får det
Meddela KFM om att beloppet har dragits. De lägger upp en återföring (ange konto), tar upp till 14 dagar att få tillbaka pengarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp