Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag förlorade - släpper allt till KFM! Vad nu?

Okej så här ligger det till, "kämpade" emot smslånen och skit jävligt länge men förlorade fajten, klarar inte av det längre och första anmärkningen kom idag.

Totalt antal smslån som hamnar hos KFM = 12 Stycken på en totalsumma som är 50.000 kronor.

Så nu har jag två frågor,
Tycker ni att jag ska släppa mina tre krediter á 50.000 kronor med?
BigBank,Svea och Avida eller ska jag fortsätta betala på dessa. Vad är bäst tycker ni?

Undrar med vad som händer nu, kommer som sagt ha skulder på 50.000 kronor hos KFM och detta innebär 12-13 anmärkningar, blir det löneutmätning eller vad är det som sker?

Okej så här ligger det till, "kämpade" emot smslånen och skit jävligt länge men förlorade fajten, klarar inte av det längre och första anmärkningen kom idag.

Totalt antal smslån som hamnar hos KFM = 12 Stycken på en totalsumma som är 50.000 kronor.

Så nu har jag två frågor,
Tycker ni att jag ska släppa mina tre krediter á 50.000 kronor med?
BigBank,Svea och Avida eller ska jag fortsätta betala på dessa. Vad är bäst tycker ni?

Undrar med vad som händer nu, kommer som sagt ha skulder på 50.000 kronor hos KFM och detta innebär 12-13 anmärkningar, blir det löneutmätning eller vad är det som sker?

Det du bör göra är att räkna på vilka dina inkomster och utgifter är, alltså hyra, el, mat, försäkringar m.m. Nu är jag inte så insatt i hur kronofogden jobbar men de lär dra pengar varje månad i form av löneutmätning eller liknande och du kommer då förmodligen få en summa motsvarande existensminimum att leva på, den är något högre än den man får från socialen i form av försörjningsstöd. Så säg att du får ca 4500 kr efter hyran är betald som skall räcka till mat, hygienartiklar, kläder, telefon osv så lär du inte ha speciellt mycket pengar kvar efter du betalat de tre skulderna du har till big bank, svea och avida.

Om det blir som jag antar så skulle i alla fall jag personligen släppa allt till kronofogden så sköter de utmätningen och du slipper sitta varje månad och försöka pussla ihop ekonomin så du ska kunna betala de tre lånen + mat m.m efter kronofogden tagit sitt. Låter du allt gå till kronofogden så har du existensminimum att leva på och slipper då betala på eventuella lån med de pengarna då de lånen också finns hos kronofogden.

Fast du kanske ska börja med att prata med kronofogden och höra vad de säger alternativt en skuldrådgivare eller liknande, då får du råd från folk som jobbar med sådana här saker dagligen + att du får veta från kronofogden hur mycket du kan förvänta dig att de kommer dra varje månad.

Edit

här kan du räkna på vilket förbehållsbelopp du bör få från kronofogden

http://www.kronofogden.se/Existensminimum.html

Senast ändrad:
Håller med ovanstående.

Hör med KF eller skuldrådgivare.. om du lever på existensminimum så kan du omöjligt betala av de andra lånen också. Det kommer bara leda till att du drar på dig mer skulder.

Jag personligen skulle släppa allt om jag redan släppt de första så du slipper tänka mer på de och låta KF sköta resten. Det kommer nog kännas som en otrolig lättnad att slippa oroa sig för all skit... även om du enbart kommer få ut 4500 men de kanske är mer än vad du brukar ha när du betalar tillbaka SMS-lån.

Nästa steg måste verkligen vara att spärra dig från ALLA smslån på marknaden. Kommer också kännas jävligt skönt när de är gjort... har gjort det själv.SÅ du kan börja planera för en framtid istället för hur du ska klara av att betala tillbaka SMS lån.

Lycka till och var STARK.. !!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp