Jag arbetar 200%,banken missnöjd.

Wow.
Min dotter är i samma ålder och har också köpt en bostad. Hon har pengar på sparkonto osv
Känner mig stolt över henne. ❤️
Det ska du verkligen vara en bra start i livet med att äga ett boende och ha en trygg plats utan att oroa sig över var man ska bo.

22. Ja det man inte har i huvudet får man ha i benen är jag uppväxt med ringandes i öronen. Tack

Högre risk för benhinneinflammation än hjärnhinneinflammation med andra ord. Inte att förakta den bonusen :D;)

Hey!

Grymt jobbat.

Btw, du sa det själv. Din kontakt har försvunnit. Kontakten med banken är helt avgörande.

Du verkar ha fått någon förnedrande paragrafryttare. Troligtvis en nyanställd eller person som inte kan se personen framför sig.

Gör som jag. Fråga runt bland vänner och hör vilka som haft en bra kontakt ang. bolån på en bank. Kontakta den personen per mail och säg att du är redo att höra vad de kan tänkas ge för ränta inför ditt bostadsköp då din kontakt slutat. Vill du köra en fuling kan du säga att du har ett erbjudande på bordet men vill se om du kan få något bättre, det kommer få dem att vilja kriga extra hårt för dig.

Be om ett fysiskt möte. Det kommer lösa sig för dig. Det finns vettiga personer som bolånehandläggare också och de erfarna vet vilket spelrum de har att jobba med (räkna på båda lönerna etc).

En rolig story ang detta som en vän gick igenom. Han ville köpa hus (14mkr) men fick nej överallt. En polare hade dock fått köpa radhus och belånat sig en hel del trots taxerad inkomst på 40k/mån. Nyckeln var att personen kunde titta på enmansföretaget han hade, tillgångarna i det och även vinstutdelningsutrymme tog de i beaktning.

Min polare kontaktade samma bolpnehandläggare. Från att ha blivit nekad på 3 banker till att personen sa ja. Detta var Swedbank. Men bank kvittar sålänge du får en erfaren bolånehandläggare. Min polare sa även att han hade blivit erbjuden 1,3% av en annan bank varpå hon sänkte sitt erbjudande från 1.5% till 1.2%. Det var en lögn. Han tjänade (tjänar fortfarande) oerhörda summor på den lögnen och han fick banken att tråna efter honom istället för tvärtom.

Be banken din fara åt helvete sedan och titta aldrig tillbaka.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp