Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ja-Lån, vad ska man göra?

Ja-lån

Nu fick jag en specifikation mejlad till mig.
Kapital ursprungligt: 2714:-
Ränta: 223:-
Kostnader: 1140:-
Inbetalt: 1500:-
Restskuld 2577:-

GE DIG FAN I OCH TA AVBETALNING, BETALA HELA SUMMAN PÅ ENGÅNG, hur svårt nu än det blir, jag ansökte om avbetalning och fick 6 månader förra månaden.

hade ett skuld på 4800kr med allt avgift och ränta hamnade den summan på 6000kr , de uppmanade mig betala 1000kr omgående, sedan kom avbetalnings avtalet, där står 6 delbetalningar det första delbetalningen ska betalas den 4/30, jag skickade tillbacks avtalet med påskrift och skrev att 1000kr är redan betald. eftersom jag hade betalat redan den 15e 1000kr så jag betalade inte nått den 4/30 då den fakturan hade samma OCR vart på också 1000kr. nu ligger hela skulden i KF.

har mejlat avtalet och kvitto på inbetalningen till de få se vad som händer har ej fått svar. otroligt surt, men så är det har du möjlighet och betala hela summan, betala det och ta inga lån där !!!!

JaLån

GE DIG FAN I OCH TA AVBETALNING, BETALA HELA SUMMAN PÅ ENGÅNG, hur svårt nu än det blir, jag ansökte om avbetalning och fick 6 månader förra månaden.

hade ett skuld på 4800kr med allt avgift och ränta hamnade den summan på 6000kr , de uppmanade mig betala 1000kr omgående, sedan kom avbetalnings avtalet, där står 6 delbetalningar det första delbetalningen ska betalas den 4/30, jag skickade tipllbacks avtalet med påskrift och skrev att 1000kr är redan betald. eftersom jag hade betalat redan den 15e 1000kr så jag betalade inte nått den 4/30 då den fakturan hade samma OCR vart på också 1000kr. nu ligger hela skulden i KF.

har mejlat avtalet och kvitto på inbetalningen till de få se vad som händer har ej fått svar. otroligt surt, men så är det har du möjlighet och betala hela summan, betala det och ta inga lån där !!!!

Detta är helt otroligt.. Ja frågade vad avgifter vad.. Påminnelseavgifte sa de. Dom har ju inte skickat ut några påminnelser? Ja kontakta dom innan ju och fick en beatalplan.. Lån 2000 kostnad 5000 blev slutsumman nästan... För alla så kalkade avgifter!

JaLån

Jag har samlat information om lån, deras avbetalningasmetoder., avgifter och tillvägagångssätt i allt, till en större artikel som kommer komma snart i en större tidning! Har gjort detta med nöje,

De beviljar inte längre avbetalningsplaner då det gått till inkasso (3b inkasso). De hotar direkt med fogden. Pass upp!

Haha, det råkade ja oxå ut för..bad att få specificerat vad avgifter va och då var det 1350 kr i påminnelseavgifter och ränta fast ja inte fått några påminnelser, ja hade en avbetalningsplan som ja följde.

Många av sms-lånebolagen som har eget skumt inkasso. Är det verkligen tillåtet? Så går det när liberaler fått styra vårt land och öppnat upp marknaden för allt och alla.

Hur skulle ni gjort?
Ja kontaktade ja-lån för att få en avbetalningsplan. Och de fick jag om jag lät de gå till inkasso. Nu när jag får inbetalningskort från 3b inkasso står bara grundskulden, summan på lånet jag tog, på fakturan trots att ja gjort några inbetalningar. Jag kontaktade dom för o fråga hur mycket av skulden som är kvar. Fick ett svar att det är drygt 1300 kr?? Va då drygt? En skuld på 2000 blev 3800 kronor på 2 månader? Jag har mejlat och ringt för att få skulden uppspecad vad jag betalat för avgifter och räntor men får inget svar?

Sms-lån är som factoring för företag. Att det ska vara dyrt är själva grejen. Desto dyrare sms-lån desto bättre!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp