Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämkning vid utmätning?

Hur fungerar det?Det finns ju ett förbehållsbelopp man alltid ska ha rätt att behålla.Men vad händer om man lämnar in för jämkning under utmätning?Utmäts det man får ut av att jämka eller går det till skulderna?Det är ju ingen idé att jämka för att kunna betala in på skulder om man ändå inte får behålla det.
Någon som vet hur regelverket fungerar?

Hur fungerar det?Det finns ju ett förbehållsbelopp man alltid ska ha rätt att behålla.Men vad händer om man lämnar in för jämkning under utmätning?Utmäts det man får ut av att jämka eller går det till skulderna?Det är ju ingen idé att jämka för att kunna betala in på skulder om man ändå inte får behålla det.
Någon som vet hur regelverket fungerar?
Tror det beror på om du har maxbeslut eller inte, fast vet inte säkert.

Går bra och jämka under utmätning, du behåller pengarna!
Ponera att du skall ansöka om skuldsannering längre fram, är det inte risk då att om man jämkar EFTER beslut om förbehållsbelopp, riskerar att kfm tolkar det som att man "försvårat" för fodringsägarna att få sina pengar?

Ponera att du skall ansöka om skuldsannering längre fram, är det inte risk då att om man jämkar EFTER beslut om förbehållsbelopp, riskerar att kfm tolkar det som att man "försvårat" för fodringsägarna att få sina pengar?
Beror såklart vad du jämkar för:)

Beror såklart vad du jämkar för:)
Sant jag flrhasta mig kanske och utgick att jämkning under löneutmätning oftast är för att dryga ut kassan lite. Inte för att betala extra på skulder. (För då finns det ingen vinning med det vad jag ser, I slutändan får fodringsägarna lika mycket pengar. Möjligt kan det slå lite med räntor men borde gå rätt jämt upp)

Finns ju dom som lämnat felaktiga uppgifter för jämkning och fått skatteskulder. Dom ligger sämre till för skuldsanering sedan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp