- Meddelanden
- 591
- Mottagna reaktioner
- 309
- Poäng
- 447
Har avslutat jämkningen men har inte lämnat in beslutet till FK.Testar om dem kommer att avsluta den ändå.Har två inkomster,FK och arbetsgivare.När jag skickade ansökan om jämkningen ville jag det bara på inkomst från FK inte på lönen.Var överraskad när jag såg högre lön.Gick till löne kontor och frågade varför dem drog mindre skatt eftersom jag har inte ansökt om jämkningen på lön och har inte lämnat nån skattebesked om jämnkningen till dem.Dem kollade i deras system och upptäckte att skatteverket har gjort ändringen själva(min arbetsgivare har inte gjort någonting).Dem var överraskade och säger att det här är något nytt för dem och att det gick automatisk via skatteverket.Därför testar jag om FK också får nya skattebesked automatisk via skatteverket utan att jag går till kontoret och lämnar in den själv.Ingenting på fk hemsida ännu, tänk va ivrig man är jämt!Man vill ju att de ska gå på nån minut bara.
Får min ersättning nästa fredag så preliminära besked får jag inom två dagar via mina sidor.Återkommer med uppdateringen.
Man vill ju att de ska gå på nån minut bara.