Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämkning Resten Av Året?

Hm jo det är väll så, ifall jag tar 85 000kr så ligger jag fortfarande i underkant, hoppat över 6 mindre lån som säkert har 10 000 i ränta på sig under årets gång, så tror jag ligger safe med 85 000kr.
Men hur fungerar det sen då? Måste jag specifikt kontakta alla ställen och se så dom verkligen rapporterar in räntan till skatteverket?

Vet att mitt BN lån inte gjorde det förra året... betyder inte det då att ifall dom inte rapporterar det så kommer jag ha begärt med skatt än vad saktteverket fått reda på? vilket resulterar i restskatt lik förbannat?

Hm jo det är väll så, ifall jag tar 85 000kr så ligger jag fortfarande i underkant, hoppat över 6 mindre lån som säkert har 10 000 i ränta på sig under årets gång, så tror jag ligger safe med 85 000kr.
Men hur fungerar det sen då? Måste jag specifikt kontakta alla ställen och se så dom verkligen rapporterar in räntan till skatteverket?

Vet att mitt BN lån inte gjorde det förra året... betyder inte det då att ifall dom inte rapporterar det så kommer jag ha begärt med skatt än vad saktteverket fått reda på? vilket resulterar i restskatt lik förbannat?
BN lånet gick till inkasso? Annars gjorde ju BN fel...

Skatteverket beslutar följande
På inkomsten och värdet av eventuella förmåner
utbetalningstillfälle göras med 6 %.
Beslutet gäller inkomst från huvudutbetalare.
På eventuella sidoinkomsterskatteavdrag göras med 30 %

menas detta att jag kommer skatta 6%?

Skatteverket beslutar följande
På inkomsten och värdet av eventuella förmåner
utbetalningstillfälle göras med 6 %.
Beslutet gäller inkomst från huvudutbetalare.
På eventuella sidoinkomsterskatteavdrag göras med 30 %

menas detta att jag kommer skatta 6%?

Har du missat något ord i stycket?
Men ja 6 % resten av året. Viktigt att du kollar om dom drar 30% från din eventuella andra inkomster!

Hur gör jag vill avsluta min jämkning innan året är slut? Måste jag meddela min arbetsgivare eller bara skatteverket?

Hur gör jag vill avsluta min jämkning innan året är slut? Måste jag meddela min arbetsgivare eller bara skatteverket?
Skatteverket har ingenting med ditt beslut att göra. Gå bara till din arbetsgivare i säg att du vill betala skatt som vanligt.

Skatteverket har ingenting med ditt beslut att göra. Gå bara till din arbetsgivare i säg att du vill betala skatt som vanligt.
Skatteverket sa till mig att man måste anmäla avslut på deras hemsida om man inte vill ha jämkning. Och så får man ett beslut att skatt ska dras som vanligt och de ska man ge till arbetsgivaren.
Hon sa att de kunde bli fel om Skatteverket har uppgifter på att arbetsgivaren endast ska dra ”10%” skatt. Men att de sen drar 30 %. :axelryck:

Skatteverket sa till mig att man måste anmäla avslut på deras hemsida om man inte vill ha jämkning. Och så får man ett beslut att skatt ska dras som vanligt och de ska man ge till arbetsgivaren.
Hon sa att de kunde bli fel om Skatteverket har uppgifter på att arbetsgivaren endast ska dra ”10%” skatt. Men att de sen drar 30 %. :axelryck:
Tack då vet jag:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp