Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämkning med löneutmätning?

Tack så mycket för tipset. Perfekt för nån som älskar att räkna och spekulera. Ska verkligen lusläsa deklarationen när den kommer.

Vet t.ex att jag har en skuld som ökar 5kr/dag i bara ränta…
Blir bara en rolig grej och göra då haha!
Så säg att den ökar 5kr om dagen 5*30=150 sen tar vi vi 30% av 150 vilket är 45 där har du hur mycket du ska ha tillbaka i ränteutgifter om du betalar 150kr ränta varje månad. Så räknade jag i princip fast på hela skulden.
Börja kolla tidigare redan nu om du haft utmätning ett tag. Du hade blivit förvånad hur många det är som verkligen struntar i och skicka in, tror inte dom har någon skyldighet egentligen (inte säker) men ändå!

Måste bara uppdatera här hehe, om du menar de extra "12000" såfick jag behålla dem bara för min löneutmätning var avslutad och min skuld var färdig betald innan allt var klart och beslutet kom.
Om jag fortfarande hade haft pågående utmätning så hade jag INTE fått behålla dom.
Men allt extra från jämkningen fick jag behålla månadsvis.
Näe, skatteåterbäring vet jag att man inte får behålla. Menade jämkning då jag själv ska jämka nästa år, iaf en del av året :)

Hej!

Som namnet på tråden antyder - är det verkligen någon idé att ansöka om jämkning när man har löneutmätning? Det lär vara obetydlig ränta, om ens någon som betalas in. Eller tänker jag fel? Vill inte riskera kvarskatt nästa år då jag ämnar skicka in en ansökan om skuldsanering.
Du kan ha andra avdrag som resor till o från jobbet så självklart kan det vara lönt och jämka!

Första året under löneutmätning fick jag inte höga ränteuppgifter 16.000.totalt har 1.8 miljoner I lån..vissa tar mot avgifter inkasso kostnad mm

Jag gjorde det när jag hade utmätning och det var inga konstigheter. Räknade ut allt och fick 16% skatt ett helt år. Tack vare det så märkte jag även att många inkasso osv inte hade rapporterat in ränteutgifter tidigare år så tidigt som 2020 så det ledde till en omprövning och fick 12000 tillbaka.

Det hjälpte mig faktiskt väldigt mycket att jämka.
Hur räknar man ut jämkningen vid löne utmättning, har jämkning nu ? Och kommer få löneutmätning framöver snart.

Hur räknar man ut jämkningen vid löne utmättning, har jämkning nu ? Och kommer få löneutmätning framöver snart.
Räkna ut på ett ungefär vad du betalar i ränta per månad på din löneutmätning och x12 så gjorde jag. Drog av några tusen i säkerhetsskull så jag inte skulle bli återbetalningsskyldig när det var dags för deklarera.

Funderar lite över en sak:
Om man lägger in för jämkning med löneutmätning och får då ta del av de extra medel som jämkas varje månad, då kan man ju från KF egentligen se det som en manipulation om man säg inte använder dessa extra medel för att betala av lån. Kan man åka på något negativt när detta uppmärksammas av KF tro?

/J

Funderar lite över en sak:
Om man lägger in för jämkning med löneutmätning och får då ta del av de extra medel som jämkas varje månad, då kan man ju från KF egentligen se det som en manipulation om man säg inte använder dessa extra medel för att betala av lån. Kan man åka på något negativt när detta uppmärksammas av KF tro?

/J
Maxbeslut?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp