Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämkning fundering

Kom till när räntan och det ska skrivas, någon som kan förklara hur jag gör de? Hur ska jag räkna ut det eller kan jag ta de som står i deklarationen? :thinking::axelryck:

Du ska skiva hur mycket du kommer betala i ränta i år. Så räkna på ett ungefär och dra ner lite så du slipper restakatt.

Du ska skiva hur mycket du kommer betala i ränta i år. Så räkna på ett ungefär och dra ner lite så du slipper restakatt.

Ok då får jag kolla på de senaste räkningarna och räkna på ett ungefär då? Tror der är liknande från förra året, de har inte minskat jätte mkt iallafall

Ok då får jag kolla på de senaste räkningarna och räkna på ett ungefär då? Tror der är liknande från förra året, de har inte minskat jätte mkt iallafall

ja det är det man får göra och räkna på vad du kommer betala resten av året också så du får totalen.

ja det är det man får göra och räkna på vad du kommer betala resten av året också så du får totalen.

Kom upp i 123 som jag hade förra året, men sätter nog 120, skrämmande hur mycket man lägger på ränta.

Är det någon som jämnkar för att hellre sätta de på sparkontot? Och får ni mycket rest skatt då?

Är det någon som jämnkar för att hellre sätta de på sparkontot? Och får ni mycket rest skatt då?
Jag jämkar för att få ut 2000 kr mer i månaden under några månader att leva för under sista tiden med skuldsanering. Räknar med att få hela beloppet i kvarskatt, om inte inbetalningarna till skuldsaneringen har nått till räntorna. Tvivlar dock på att det blir mycket till räntor inbetalda.

Detta stog som beslut idag, ansökte igår :axelryck:

Skatteverket beslutar följande
Något skatteavdrag ska inte göras vid utbetalningar av inkomsten och värdet av
eventuella förmåner.
Beslutet gäller inkomst från huvudutbetalare.
Beslutet gäller under förutsättning att summan av inkomsterna och värdet av
eventuella förmåner från utbetalaren uppgår till högst 132880 kr för angiven tid.
På eventuella sidoinkomster ska skatteavdrag göras med 30 %.
Beslutet gäller för utbetalningar till och med 2020-12-31.

De gick igenom då antar jag? :thinking: kommer inte komma upp i den summa iallafall då jag säkert kommer få hemma lite när ungarna blir sjuka.
Lämna omprövningsbeslutet till din utbetalare så att hänsyn kan tas till den
ändrade beräkningen. Utbetalaren ska följa beslutet inom 14 dagar från att ha tagit

Deras beslut är att du inte ska betala någon skatt från din huvudbetalare. Bra jobbat, då kan du beta av lån resten av året. Kör snöbollsmetoden, jag själv kör den i dagsläget.

Deras beslut är att du inte ska betala någon skatt från din huvudbetalare. Bra jobbat, då kan du beta av lån resten av året. Kör snöbollsmetoden, jag själv kör den i dagsläget.

Ok, då kommer de bara vara arbetaravgiften som kommer dras då? Oh ja, nu ska det betas av rejält, tror med på snöbollsmetoden. Blev helt förvånad att de gick så fort då de stog två veckor till beslut men är lika glad för de ^^

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp