Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämkning fundering

Hej!

Jag läste lite i trådarna här och stötte på jämnkning som jag har börjat bli lite nyfiken på.
Jag lägger en hel del på räntor, detta år i skatteåterbäringen fick jag tillbaka ca 35 tusen.
Är de bättre att jämnka och lägga de pengarna på att få bort lånen? Isåfall hur mycket handlar det om som man får extra på lönen? Man riskerar inte att få betala rest skatt i stället?

Hoppas på svar ^^:D

Säg att du betalar 100.000 i ränta som är avdragsgill på 1år. Då får du tillbaka 30.000kr på återbäringen.
30.000/12 = 2.500kr

jämnkar du från januari till december skattar du 2.500kr mindre varje månad och kan lägga pengar på lånen istället.

Säg att du betalar 100.000 i ränta som är avdragsgill på 1år. Då får du tillbaka 30.000kr på återbäringen.
30.000/12 = 2.500kr

jämnkar du från januari till december skattar du 2.500kr mindre varje månad och kan lägga pengar på lånen istället.

Ok, jag hade 126 400 i underskott förra året. :confused: då ska jag nog passa på att jämnka resten av året och lägga de på lånen så jag kan göra snöbolls effekten ^^ slår man ut 30 tusen på 4 månader då? OM de går igenom börjar de inte gälla förens september då

Ja då slår du ut det på 4 månader så Börjar de gälla från september.
Kom ihåg att inte skriva för hög räntebetalningar så du får en restskatt.

Ok!

Hur räknar man ut räntebetalningar? Är helt borta i sånt här :axelryck: man kanske får titta på varje faktura hur mycket man lägger på skatt?

Ok!

Hur räknar man ut räntebetalningar? Är helt borta i sånt här :axelryck: man kanske får titta på varje faktura hur mycket man lägger på skatt?
Tänk också på att om du lägger pengarna på att amortera på skulder kommer även räntan att minska, så jämka hellre lite i underkant om du inte vill riskera kvarskatt nästa år.

Tänk också på att om du lägger pengarna på att amortera på skulder kommer även räntan att minska, så jämka hellre lite i underkant om du inte vill riskera kvarskatt nästa år.
Ok, får ha lite koll på det tänkte jag gör såhär till dec, så får jag se vart jag hamnar sen ska jag försöka samla lån

Men det är ju ingen fara att få lite restskatt, det är nästan som ett helt räntefritt lån. Jag jämkar alltid för mycket och får betala en hel del restskatt (över 20.000). Men de pengarna har man kunnat betala bort snabblån. Men det kräver disciplin och att man bestämt sig för att ta tag i sin ekonomi. Ska ju betalas i nov är året efter.

Men det är ju ingen fara att få lite restskatt, det är nästan som ett helt räntefritt lån. Jag jämkar alltid för mycket och får betala en hel del restskatt (över 20.000). Men de pengarna har man kunnat betala bort snabblån. Men det kräver disciplin och att man bestämt sig för att ta tag i sin ekonomi. Ska ju betalas i nov är året efter.
Förvisso. Men då ska man ju veta med sig att man klarar av att betala. Har själv jämkat lite nu när jag bara har 7 mån kvar av min skuldsanering. Lånat av mig själv helt enkelt för att få ihop det nu på slutet.

Ska försöka mig på en ansökan idag eller imon och se om jag fattat hur man gör :axelryck: :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp