Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämkning för att minska underskott

Jag får ofta avslag på lån för att jag har för stort underskott (78 000 kr förra året). Jag undrar om någon vet om man får ned den summan genom att göra en jämkning för räntekostnader? Eller kvarstår underskottet ändå i deklarationen ? Exempel jag..vet att det kommer vara ungefär samma summa i år, så jag ansöker om jämkning för detta år, och får på så viss utspritt den skatteåterbäring jag annars hade fått i en klumpsumma, men minskar det underskottet i deklarationen?

Nej det minskar inte räntorna något via en jämkning. Det du får är ju en mindre skatt på din lön. Jag själv valde att göra en jämkning under augusti - December 2016. Hade då 12 % som arbetsgivaren skulle ta från min lön. Och nu när jag låter jämkningen vara under 2017 så antar jag att skatteverket går på dom uppgifterna som jag uppgav vid ansökningen av jämkning. Så detta år kommer arbetsgivaren att dra 24% vid varje månad. Risken kan ju nu bli att jag kan få en kvarskatt nästa års deklaration.

Jag får ofta avslag på lån för att jag har för stort underskott (78 000 kr förra året). Jag undrar om någon vet om man får ned den summan genom att göra en jämkning för räntekostnader? Eller kvarstår underskottet ändå i deklarationen ? Exempel jag..vet att det kommer vara ungefär samma summa i år, så jag ansöker om jämkning för detta år, och får på så viss utspritt den skatteåterbäring jag annars hade fått i en klumpsumma, men minskar det underskottet i deklarationen?
Nej tyvärr.
Det du ska göra är att strunta i att ange ränteutgifter i din deklaration.
Och även ta bort dom som är förtryckta.

= Inga ränteutgifter ska finnas med på deklarationen.

inlägg 2 och 3 är helt korrekta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp