Går automatiskt på vissa företag och andra inteSka man skicka in detta jämkningsbeslutet till lönekontoret eller går det automatiskt?

Ah, jag skickar in för säkerhets skull, som tidigare.Går automatiskt på vissa företag och andra inte![]()
Det behöver du klura ut själv. Skatteverket räknar bara på helåret.Hej alla kunniga,
Kanske en dum fråga men om jag vill ansöka om jämkning mellan Jan-Juni 2024, ska jag då ange min uppskattade bruttoinkomst för den perioden eller för hela året 2024?
Nop all öl drog behövt redogöra el fått frågor om räntorna som alltid varit skyhöga för min del . Resor till o från jobbet har jag ingen erfarenhet av då jag åker kommunalt .Har ansökt om jämkning och fått frågor från Skatteverket om mina resor till och från jobbet samt att de vill se underlag för mina ränteavdrag. Flera som fått lämna dessa uppgifter? Har fortfarande inte fått något besked om vad min jämkning för 2024 blir. Lämnade in innan 19/11 med god marginal.
Jag har sjukt långt till jobbet och måste åka bil. Så det tillsammans med alla räntor blir en ”nätt” summa.Nop all öl drog behövt redogöra el fått frågor om räntorna som alltid varit skyhöga för min del . Resor till o från jobbet har jag ingen erfarenhet av då jag åker kommunalt .