Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämkning 2024 är nu öppet för ansökan | Öppet: 1:a Oktober - 19 November

Hej alla kunniga,
Kanske en dum fråga men om jag vill ansöka om jämkning mellan Jan-Juni 2024, ska jag då ange min uppskattade bruttoinkomst för den perioden eller för hela året 2024?

Ska man skicka in detta jämkningsbeslutet till lönekontoret eller går det automatiskt?

Hej alla kunniga,
Kanske en dum fråga men om jag vill ansöka om jämkning mellan Jan-Juni 2024, ska jag då ange min uppskattade bruttoinkomst för den perioden eller för hela året 2024?
Det behöver du klura ut själv. Skatteverket räknar bara på helåret.

Har ansökt om jämkning och fått frågor från Skatteverket om mina resor till och från jobbet samt att de vill se underlag för mina ränteavdrag. Flera som fått lämna dessa uppgifter? Har fortfarande inte fått något besked om vad min jämkning för 2024 blir. Lämnade in innan 19/11 med god marginal.

Har ansökt om jämkning och fått frågor från Skatteverket om mina resor till och från jobbet samt att de vill se underlag för mina ränteavdrag. Flera som fått lämna dessa uppgifter? Har fortfarande inte fått något besked om vad min jämkning för 2024 blir. Lämnade in innan 19/11 med god marginal.
Nop all öl drog behövt redogöra el fått frågor om räntorna som alltid varit skyhöga för min del . Resor till o från jobbet har jag ingen erfarenhet av då jag åker kommunalt .

Nop all öl drog behövt redogöra el fått frågor om räntorna som alltid varit skyhöga för min del . Resor till o från jobbet har jag ingen erfarenhet av då jag åker kommunalt .
Jag har sjukt långt till jobbet och måste åka bil. Så det tillsammans med alla räntor blir en ”nätt” summa.

Kan bero på en del felaktiga jämkningar som gått igenom utan vidare underlag som sedan resulterat i skatteskulder som personerna sedan vill ha skuldsanering för att få bort

Hur avslutar man jämkning? Såg på min lön i januari att jag har jämkning kvar efter ett beslut som gällde okt, nov o dec. Hittar inte något om avslut på skatteverket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp