Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämkning 2020

Aha. Trots att räntan läggs på kapitalskulden sen när den går till KF och inkasso?

Vad kan man göra avdrag för i deklarationen då?
Inkassoavgifter? Avgifter till KF? Dröjemålräntor?
Dröjsmålsräntor kan du dra av tex hos inkasso och kronofogden, men du måste ha betalt dom också !

Dröjsmålsräntor kan du dra av tex hos inkasso och kronofogden, men du måste ha betalt dom också !
Ev dum fråga, men skickar inkassobolagen/lånebolagen uppgifter om dröjsmålsräntor till skatteverket, likt dom gör med vanliga räntor? (Vet att några brukar missa, men överlag brukar mina flesta rapportera)

Ev dum fråga, men skickar inkassobolagen/lånebolagen uppgifter om dröjsmålsräntor till skatteverket, likt dom gör med vanliga räntor? (Vet att några brukar missa, men överlag brukar mina flesta rapportera)
Ingen dum fråga :) ja dom flesta brukar skicka för mig absolut ! Gäller dock att kolla igenom :)

Aha. Trots att räntan läggs på kapitalskulden sen när den går till KF och inkasso?

Vad kan man göra avdrag för i deklarationen då?
Inkassoavgifter? Avgifter till KF? Dröjemålräntor?
Ränta brukar väl ändå inte läggas på kapitalskulden?

Var lite sen på bollen för att få beslut innan årets slut men nu fick jag iaf ett beslut i kivra och dom kommer att dra 11% under resten av året, med lite tur så hinner jag få med det på janarilönen också :)

Kommer innebära ca 6k mer i månaden för min del och det är ju toppen :folded:

Kan jag skicka in beslutet om jämkning digitalt till lönekontoret? Typ till en mail?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp