Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämkning 2020

Får man bekräftelse på mail eller liknande när dom mottagit ansökan om jämkning?

jag tror inte jag fick något på mailen, möjligtvis något direkt på skärmen typ ”din ansökan har skickats/är mottagen”.
Jag skickade in på eftermiddagen någon gång och fick besked runt 01 på natten efter det, så gick fort! Detta var i augusti eller oktober 2019

Känns lustigt att de tar sån tid för mig o endel får besked direkt.

Hittade på Skatteverket ”räkna ut din skatt”.

Där kan man välja att fylla i skattesatser själv. Så fyllde då in 16 % som jag fick i jämkning, och det blev 2100 kr jag kommer få ut mer i månaden. Tar man det gånger 11 så är det mer än vad jag kommer få tillbaka på skatteåterbäringen nästa år.

Eller så är det något jag missar....eller så gjorde de fel på Skatteverket.

God natt!

Ser att jag skrev i fel tråd admin får gärna radera så det inte är dubbla inlägg.
Men undrar:

Om jag "fuskar" med underskottet, alltså om jag i min deklaration nu anger att jag hade ett underskott på 20.000 för att på så sätt "frisera" mitt betyg hos UC & Bisnode - när syns det "nya" betyget hos Bisnode? Hos UC brukar ju inkomst/underskott bruka dyka upp i juni vet någon här på forumet när det sker hos Bisnode?

Jag gillar att lönekontoret på mitt jobb trots att jag skickat papper från skatteverket om skatteavdrag på 17 % ska göras så drar dem dubbelt så mycket så att jag trots att jag jobbat mer än vanligt i januari knappt får ut så det går runt. Har mejlat dem och bett dem åtgärda det :S

Jag gillar att lönekontoret på mitt jobb trots att jag skickat papper från skatteverket om skatteavdrag på 17 % ska göras så drar dem dubbelt så mycket så att jag trots att jag jobbat mer än vanligt i januari knappt får ut så det går runt. Har mejlat dem och bett dem åtgärda det :S

Kämpa på, hoppas det löser sig :)

Fick beslut inatt. 13% ska de dras under resten av året. Blir fina pengar att amortera med.

Hej! Jag har skickat in ansökan och fått godkänt att jämka oktober-dec 2020. Men nu blir jag så himla osäker om det skulle bli fel och jag riskerar restskatt. Vad menas med att inga avdrag ska göras? Ska jag inte betala någon skatt resten av året alls? Blir så nervös av detta...men jag måste för att amortera ner lite skulder.

Skatteverket beslutar följande: Något skatteavdrag ska inte göras vid utbetalningar av inkomsten och värdet av eventuella förmåner. Beslutet gäller inkomst från xxxxxxxxxxxx. Beslutet gäller under förutsättning att summan av inkomsterna och värdet av eventuella förmåner från utbetalaren uppgår till högst 87000 kr för angiven tid. På eventuella sidoinkomster ska skatteavdrag göras med 30 %. Beslutet gäller för utbetalningar till och med 2020-12-31. Lämna omprövningsbeslutet till din utbetalare så att hänsyn kan tas till den ändrade beräkningen. Utbetalaren ska följa beslutet inom 14 dagar från att ha tagit del av beslutet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp