Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämkning 2020

Jag ansökte om jämkning nov och dec. Beslutet blev 0% skatt de månaderna, trots det har inte lönekontoret gjort något åt det och bara låtit det vara som tidigare. lönekontoret fick beslutet från Skatteverket skickat till sig 28/10.

Jag ansökte om jämkning nov och dec. Beslutet blev 0% skatt de månaderna, trots det har inte lönekontoret gjort något åt det och bara låtit det vara som tidigare. lönekontoret fick beslutet från Skatteverket skickat till sig 28/10.
Det är lönekontoret skyldiga att följa , det är ett myndighetsbeslut ! Samma som dom måste följa beslut från kronofogden ! Detta måste man kunna anmäla va ? @Lasseman

Det är lönekontoret skyldiga att följa , det är ett myndighetsbeslut ! Samma som dom måste följa beslut från kronofogden ! Detta måste man kunna anmäla va ? @Lasseman

Jo det ska följas men vad jag vet finns inga sanktioner mot det, du får plöja inkomstskattelagen och skatteförfarandelagen

Jag har försökt att nå lön hela veckan utan framgång. Har även tagit kontakt med Skatteverket ang detta, väntar på svar.

Har du skickat in beslutet manuellt själv till lönekontoret? Det räcker inte att det finns ett beslut från skatteverket. Du måste även själv lämna in beslutet. Efter dom mottagit det från dig har dom 2 veckor på sig att verkställa.

Jag var där fysiskt och räckte över beslutet.
Aha. Sjukt dåligt av dom. Tyvärr så tror jag inte det är möjligt att få det korrigerat i efterhand. Men om du ansöker för 2021 så ge feedback till din arbetsgivare att det inte är ok och att dom verkligen verkställer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp