Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Märkligt . Gjorde nyss om samma ansökan och fick kvittens. När jag går in på jämkning 2023 så kan jag söka igen. Vart fan händer ? Det ska väl finnas en länk där man isf får avbryta senaste ansökan?
Samma för mig! Verkar vara lite märkliga saker uppdateringar! Men jag tänker ringa min handläggare efter helgen och kolla av!

Hej fick oxå besked igår med 17% men hade sök om sanering och besked kom oxå igår som är avslag, och har slutat betalat sen oktober, ska jag vänta tills jag får löneutmätning innan jag ska jämka?
Tacksam för svar

Hej fick oxå besked igår med 17% men hade sök om sanering och besked kom oxå igår som är avslag, och har slutat betalat sen oktober, ska jag vänta tills jag får löneutmätning innan jag ska jämka?
Tacksam för svar

Du kan jämka när som helst. Men om du är på väg att få löneutmätning skulle jag rekommendera dig att jämka först när den är igång. Då tar kfm inte hänsyn till jämkningen och du får behålla mer varje månad. Så ha is i magen.

Du kan jämka när som helst. Men om du är på väg att få löneutmätning skulle jag rekommendera dig att jämka först när den är igång. Då tar kfm inte hänsyn till jämkningen och du får behålla mer varje månad. Så ha is i magen.
Är det så alltså, så låt säga jag har 30.000 netto normalt får beslut om att fogden skall ta 12.500 så har jag 17.500 över så jämkar jag och får 33.000 netto då får jag behålla 20.500?
.och det kommer finnas lite eller inget att utmäta av skatteåterbäring? Och det bryr sig inte fogden om?

Är det så alltså, så låt säga jag har 30.000 netto normalt får beslut om att fogden skall ta 12.500 så har jag 17.500 över så jämkar jag och får 33.000 netto då får jag behålla 20.500?
.och det kommer finnas lite eller inget att utmäta av skatteåterbäring? Och det bryr sig inte fogden om?

Ja det stämmer.
Min erfarenhet är att kfm gör årsvisa kontroller av utmätningen, och har du en aktiv jämkning vid de tillfällena kan beslutet såklart förändras (försämras).
Därav jag rekommenderar dig att få igång utmätningen nån månad innan du jämkar. Då ska du ha otur om kfm ”upptäcker” det.
Det finns naturligtvis inga säkra knep för att få behålla lite mer av lönen under utmätningen, men jag har klarat att få ut min jämkning.

Hmm, tror inte att jag gjorde det :oops: Kan man se vad man skickade in för något?

Nej, inte speciellt hög, runt 500.000:-

Edit: Pudlar, skrev fel förut eller läste fel, fick 22% :rolleyes:
Då var det löst.

Du ser i beslutet du fått vad du skickat in. Ändringar bör dom kommunicera innan beslut.

Ansökte om ny jämkning det i fredags. Mailade den som tagit beslutet på den jag fick i fredags som jag hade räknat fel på . Idag direkt blev den nya klar. Från 14 till 12 % blir det nästa år. Det passar bra nu när det ska bli föräldrapenning!

Inte fått och de tog bort min ansökan som jag gjorde innan. Skickade in en ny och den går inte att se någonstans men fick ett kvitto på att den var inskickad

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp