Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Betyder att man ska dra allt i utmätning utöver förbehållsbelopp. Vad jag förstår är sådant beslut inte så vanligt.
Nej det är inte så frekvent. Förstod jag det rätt så ska lagen ev justeras så standard är max, men inte säker.

Får nog vänta ett tag till då det får stå tillbaka pga förtidsåteebetalning av skatt

Räntorna är avdragsgilla, men långivarna behöver inte rapportera dröjsmålsränta till Skatteverket, man får ha koll själv.

Går begära ut utdrag från kfm, som visar hur mycket räntor som löneutmätning gått till.
Ett utdrag som kan användas för att kolla att allt kommer med i deklarationen.

Hoppas det dröjer ett par år innan den lagjusteringen är på plats.

Ingen aning om det.
Ribban är egentligen rätt låg redan nu om man bedömer att max är det rimliga men det är sällan man orkar kolla hur mycket lönen varierar osv.

Går begära ut utdrag från kfm, som visar hur mycket räntor som löneutmätning gått till.
Ett utdrag som kan användas för att kolla att allt kommer med i deklarationen.
Jag har fått det, men det är typ fyra år sedan. Jag fick fråga från Skatteverket om underlag, och de godkände KFM's utskrifter.

Nu kan man välja år 2023 i vilket fall under beslut men inget dokument där ännu! Så det är på g! Det fanns inte igår!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp